piątek, 22 czerwca 2018

"Prokurator" - Paulina Świst


Autorka: Paulina Świst
Tytuł: Prokurator
Wydawnictwo: Akurat
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 317


Trzydziestoletnia, niezwykle atrakcyjna Kinga Błońska jest szczęśliwą kobietą. To znaczy była. Od wielu lat dzieliła życie z tym samym mężczyzną a zawodowo, jako błyskotliwa adwokatka, odnosiła sukcesy na sali sądowej. Teraz jednak fortuna przestała jej sprzyjać: nie dość, że przyłapała męża na zdradzie, to musiała również podjąć się prowadzenia sprawy groźnego bandyty „Szarego”. Co gorsza, „Szary” jest jej przyrodnim bratem, z którym od dawna nie miała – i nie chciała mieć – nic do czynienia.
Wydarzenia ostatnich tygodni postanawia odreagować w dyskotece. Po raz pierwszy w życiu ma ochotę zachować się nieodpowiedzialnie… i udaje się jej to aż za bardzo. Ląduje w mieszkaniu Łukasza, którego dopiero co poznała na parkiecie. Po niesamowitych miłosnych uniesieniach, zaspokojna seksualnie, ale skacowana moralnie, ukradkiem wraca do domu. Zaledwie kilka godzin później przekonuje się, że pech upodobał ją sobie na dobre: "facet na jedną noc" okazuje się prokuratorem prowadzącym sprawę jej przyrodniego brata. Jakby tego było mało, wszystko wskazuje na to, że pozasłużbowe kontakty Kingi i Łukasza nie ograniczą się do jednego gorącego spotkania…

Sam pomysł na fabułę, mi się podoba! Aczkolwiek jej realizacja już mniej.Ona i On, przyciągają siebie niczym magnes, a ich relacja niczym gorący wulkan, mający za chwile wybuchnąć.  Spodziewałam się, że akcja potoczy się w innym kierunku. Brakowało mi większej burzy na sali sądowej, starcia między bohaterami, z którego aż błyskają pioruny. A one błyskały, tylko że w innych okolicznościach.

Przed sięgnięciem po książkę, nie przeczytałam opisu z okładki. Co okazało się dobrym pomysłem, ponieważ w ten sposób, przy początku książki, naprawdę byłam zaintrygowana i zainteresowana tym, co będzie się dalej działo. Nie ukrywam, pierwsze strony podobały mi się. W pewnym momencie akcja zaczęła odbiegać od moich przypuszczeń ...a wtedy moje zainteresowanie osłabło.


Książka to taki thriller prawniczy, z romansem a właściwie erotykiem na czele. Sprawa, którą zajmują się bohaterowie wzbudza ciekawość. Aczkolwiek zgodnie z gatunkiem, który książka reprezentuje powinnam czuć większe napięcie. Działo się niby coś, ale po przeczytaniu wielu różnych teoretycznie strasznych scen, nie skoczyło mi ciśnienie. 

Sposób narracji jest dwustronny, oczami Kingi, bądź Łukasza. Co mi się podobało. Mogłam się wczuć w bohaterów. A w związku tym, że ich sylwetki również są plusem książki, to możliwość odebrania sytuacji z dwóch perspektyw, była idealnym doborem narracji. 

"Prokurator" jest książką mającą dostarczyć czytelnikowi rozrywki. Mnie najbardziej podobały się kreacje głównych bohaterów i głównie za nich doceniam lekturę. Aczkolwiek wolałabym poczuć, że faktycznie czytam kryminał.

13 komentarzy:

  1. Słyszałam wiele dobrego o twórczości autorki, ale nie ciągnie mnie jakoś, by to sprawdzić.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie podziękuję, może w przyszłości.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O nie, jak tak bohaterowie na siebie działają i to jest mocno uwydatnione w fabule... No nie. Nie lubię tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest po prostu beznadziejna i słaba, biorąc pod uwagę całość. Błońska jest rozmemłana, Łukasz to napalony byczek, a kreacje bohaterów ratują postaci drugoplanowe, które mają jakieś charaktery i jaja. A scena jak Błońska jest w szoku po uratowaniu to już szczyt głupoty i braku jakiejkolwiek logiki. Spalić się toto powinno :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam różne opinie na temat tej książki, ale mimo to nie zdecyduję się na nią.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka raczej nie doczeka się spotkania ze mną, wszystkiego nie da się przeczytać, trzeba wybierać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciała bym po nią sięgnąć ale nie wiem czy to się uda

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę już słyszałam o książkach tej autorki i możliwe, że za jakiś czas po nie sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo osób mówi mi, że ta książka mi się spodoba, więc - zobaczymy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja bardzo lubię tę serię - ma charakterek! :) Niedawno przeczytałam też "Podejrzanego" od Świst, naprawdę fajny! :)

    OdpowiedzUsuń