wtorek, 20 marca 2018

Testament - Remigiusz Mróz

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Testament
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 534


Po przeczytaniu "Oskarżenia", z niecierpliwością czekałam na kolejną część cyklu Joanna Chyłka. Gdy przyszła do mnie paczka z "Testamentem", nie zwlekając długo, ciekawa jak się mają główni bohaterowie, zaczęłam czytać. Z zainteresowaniem pochłonęłam książkę.

"Testament" to już siódmy tom cyklu Joanna Chyłka. Jest to thriller prawniczy, w którym spotykamy się ze znanym z wcześniejszych tomów duetem prawniczym Chyłka&Zordon.


Znany warszawski ginekolog niespodziewanie otrzymuje ogromny spadek od jednej ze swoich pacjentek, choć przyjął ją w gabinecie tylko raz. W skład masy spadkowej wchodzi zapuszczona nieruchomość, która lata temu po reprywatyzacji stała się własnością kobiety. Kiedy lekarz jedzie na miejsce, czeka go kolejne zaskoczenie – odnajduje zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, a niedługo potem ginekologiem interesuje się policja, gotowa aresztować go za przestępstwo.


Lekarz chce, by reprezentowała go Joanna Chyłka, która jakiś czas temu była jego pacjentką. Mecenas waha się, jest bowiem zaabsorbowana obroną kogoś innego. Kiedy jednak okazuje się, że ginekolog może pomóc w wyciągnięciu tej osoby z więzienia, natychmiast się zgadza. Nie wie, jak wiele sekretów drzemie w rodzinnej przeszłości spadkodawczyni…


Fabuła już samego opisu intryguje swoją niebanalnością. Pomysł na nią jest  niekonwencjonalny. A zjawisko opisywane przez autora rzadko występuje w literaturze. Od początku czułam się wciągnięta w treść. A wraz z rozwojem akcji, byłam co raz bardziej zadziwiona przedstawionymi wydarzeniami. Intryga skonstruowana jest genialnie.Skomplikowana, zawiła, nie sposób zgadnąć o co w tym wszystkim chodzi. Występują liczne zwroty akcji. Im mniej stron zostało mi do przeczytania, tym moje napięcie było co raz większe. A Zakończenie, jak zawsze zaskoczyło a nawet zwaliło mnie z nóg.

Bohaterowie nie mają łatwego życia. Od początku tej części zarówno Joanna, jak i Kordian musieli sobie poradzić z sytuacją, która wywarła. duży wpływ na ich zachowanie.  Między osobistymi problemami, sprawą prowadzaną przez nich, Chyłką z Zordonem rozwijają swoją relację. Widać jak im wzajemnie na sobie zależy. Zrobią dla siebie wszystko. Będą ze sobą, na dobre i na złe. Oboje dojrzeli i nie są takimi postaciami, jakimi byli w pierwszy tomie


"Testament" to kolejna książka Remigiusza Mroza, którą polecam. Sprawa intryguje, relacja między głównymi bohaterami wzbudza emocje. A styl autora pełny czarnego humoru i nawiązań do popkultury, uatrakcyjnia czas spędzony z książką. Ja nie zawiodłam się. Jestem na tak. Nie mogę się doczekać kolejnej części.

22 komentarze:

  1. Mam dopiero przed sobą tę serię. Ale jak widać, czeka mnie spora dawka emocji.

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie czytałam tej serii, ale chciałabym niedługo poznać twórczość autora. Mam kilka jego książek na swojej półce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twórczość tego autora i jeszcze przede mną, ale raczej nie zacznę od serii. Na początek, wolałabym historia zamkniętą w jednym tomnie.

      Usuń
    2. Polecam "Nieodnalezioną" i "Behawiorystę" na początek! :)

      Usuń
  3. Nie znam książek tego autora, może kiedyś się skusze na jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie czytałam nic Remigiusza Mroza i nie wiem dlaczego, ale kompletnie mnie nie ciągnie, aby sięgnąć po jego twórczość. Myślę, że ta książka odpada, niestety :)
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w koncu wytestowac twórczość tego autora, bo jestem ogromnie ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  6. Według mnie kolejna świetna pozycja Mroza. Z nowych kryminałów polecam również "Śmierć w Chateau Bremont".

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakby mnie magnesem przykleili. Czytam, czytam, a tu koniec i czekaj na ósmy tom... Jeszcze ta końcówka... :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze wrócić do tej serii, bo wstyd przyznać zatrzymałam się po czwartym tomie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To akurat nie mój gatunek, więc nie sięgnę po nią :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Do tej pory jakoś nie mogę przekonać się do książek tego autora, sama nie wiem czemu, jakoś mnie on nie interesuje ;/
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/03/cae-miasto-o-tym-mowi-fannie-flagg.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę się jakoś "polubić" z Mrozem. Bardzo podobały mi się te książki, które pisał pod pseudonimem

    OdpowiedzUsuń
  12. Zatrzymałam się na pierwszym tomie i teraz mnie trochę przeraża ich ilość. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przede mną jeszcze "Oskarżenie", ale na pewno przeczytam! Do Mroza mam przeogromny sentyment!

    OdpowiedzUsuń
  14. Postanowiłam jednogłośnie, że kolejną serią, jaką będę czytać, będzie właśnie ta.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam za sobą dopiero trzy części serii z Chyłką. Cieszę się, że następne nadal wzbudzają emocje i intrygują.

    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeczytałam na razie tylko "Behawiorystę", ale zdecydowanie mi się podobał i na pewno sięgnę po kolejne książki Pana Mroza!

    OdpowiedzUsuń