niedziela, 17 czerwca 2018

"Ziemia osamotniona" Daniel Arenson

Autor: Daniel Arenson
Tytuł: Ziemia osamotniona
Tytuł oryginału: Earth Alone: Earthrise Book 1
Tłumaczenie: Iwona Nowak
Wydawnictwo: NieZwykłe
Rok wydania: 2018
Liczba stron: 348




Wyobraźcie sobie, że urodziliście się w czasach wojny. Widzicie, moment, w którym bliska osoba dla Was umiera. Kilka lat później, gdy osiągacie odpowiedni wiek, musicie dołączyć do Sił Obronnych Ludzkości. Dom rodzinny, pozornie bezpieczne miejsce, gdzie czujecie się kochani, musicie opuścić. W takiej sytuacji znalazł się główny bohater książki pt. "Ziemia osamotniona."

Przybyli z otchłani kosmosu, żeby nas zniszczyć. Przed pięćdziesięciu laty żądni krwi obcy spustoszyli Ziemię. Większość ludzkości zginęła. Stoczyliśmy się w ciemność. Ale teraz odradzamy się z popiołów. Nadszedł czas, żeby stawić im czoła. Marco Emery urodził się w czasach wojny i na własne oczy widział jak jego matka zostaje pożarta przez obcych. Dołącza do Sił Obronnych Ludzkości, armii złożonej z poborowych, która chroni Ziemię i kosmos. Zanim stanie twarzą w twarz z obcymi, Emery musi przejść podstawowe szkolenie wojskowe i stać się żołnierzem. W starciu z przybyszami z kosmosu, Ziemia jest osamotniona. Jednak my się nie poddamy. Staniemy do walki i zwyciężymy. Jeśli jesteś fanem Gry Endera, Wojny starego człowieka i serii Battlestar Galactica, pokochasz Wschód Ziemi, nową serię powieści science fiction. Książka autora bestsellerów z listy USA Today.



Nie sądziłam, że "Ziemia osamotniona" tak bardzo mi się spodoba. Początkowo przed przeczytaniem książki, miałam mieszane uczucia co do niej. Z jednej strony ciekawiła mnie apokaliptyczna wizja świata, a z drugiej bałam się, że treść mnie zanudzi. Na szczęście autor, wiedział w jaki sposób przyciągnąć czytelnika do książki. 

Mnie najbardziej ujęły emocje przeżywane przez bohaterów. Autor opisując poszczególne wydarzenia, posłużył się całą gamą emocji. A nawet razem nimi, a przede wszystkim z głównym bohaterem przeżywamy rozłąkę od domu rodzinnego, szczęśliwe wspomnienia z nim wiązane, trudności i radości związane z nowym miejscem. A oprócz tego pierwsze miłości, przyjaźń czyli innymi słowy coś co pomaga przetrwać w obozie.

Podobają mi się także kreacje bohaterów. Każda z postaci czymś innym się charakteryzuje. Poznajemy Poetę, który lubi czytać i pisać, jest molem książkowym, z romantyczną duszą. Jego 'siostra' Addy niesamowicie odważna dziewczyna, lubiąca sport. Wśród ludzi będących  na obozie, szczególnie zapamiętałam 'Szajbę' - za humor czy też Pinkiego, którego określiłabym czarnym charakterem. Bohaterowie przekonali się, że w grupie siła i będąc razem można wiele znieść i przetrwać w naprawdę w złych warunkach.

Akcja książki kręci się wokół szkolenia młodych na silnych, odważnych obywateli. Jak szybko się okazało, życie w obozie to szkoła przetrwania w ciężkich warunkach. Natomiast, jeśli chodzi o o walkę z tzw. 'wyjcami' póki co było jej nie wiele.  Aczkolwiek wraz z kolejnymi tomami z pewnością ten wątek zostanie nadrobiony.

Styl pisania autora, mimo ciężkości tematu jest lekki i zrozumiały. Nie czułam się znudzona treścią. A wręcz z ogromną ciekawością i zainteresowaniem sięgałam w wolnych chwilach po książkę. Pisarz potrafił pobudzić moją wyobraźnie. A obrazy wyłaniające się z treści momentami są straszne.

Ja po przeczytaniu pierwszego tomu, nie mogę się doczekać następnych części. Na tyle się wkręciłam w wykreowany przez autora świat, że chce więcej.  Jestem bardzo ciekawa, jak sytuacja będzie rozwijała się dalej. Co się wydarzy? W głowie mam wiele pytań, ale na odpowiedzi muszę trochę poczekać.

"Ziemia osamotniona" to świetna książka z elementami science fiction, skierowana szczególnie do młodzieży, ale również starszych czytelników zadowoli.

Za możliwość przeczytania książki Dziękuję Wydawnictwu NieZwykłemu.





15 komentarzy:

  1. świetna recenzja, ale nie mój gatunek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Być może, w wolnej chwili, przeczytam, bo jednak sci-fi to nie do końca moja bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mi się książka podobała i teraz tylko czekać na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Początkowa w ogóle nie byłam zainteresowana tą książką, ale teraz chętnie bym ją przeczytała. Całkiem lubię taką tematykę, ale rzadko po nią sięgam 😊

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tytuł chętnie podeślę synowi pod rozwagę, powinien go zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie. Postaram się zapolować na nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kompletnie nie moja tematyka, wolę inne pozycje tego wydawnictwa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja z kolei się troszkę rozczarowałam, bo miałam duże oczekiwania, a nie wszystko dostałam. Przede wszystkim brakowało mi akcji. Ale książka ciekawa i sięgnę po kolejne części.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. To nie Książka z elementami SF, a SF po prostu ;) No i trudno, by styl był ciężki, jeśli mamy do czynienia z młodzieżówką. Tematyka zaś w moich oczach do ciężkich nie należy: to wybitnie sztambowy świat, w którym zaatakowali nas obcy. Bardzo typowy temat dla tego gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje klimaty, idealna dla mnie! Dzięki, wcześniej o niej nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta pozycja trafiła na listę książek obowiązkowych po Twojej recenzji.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawi mnie ten tytuł. Być może się skuszę , dawno nie czytałam science fiction więc mam niedosyt :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Innym razem, czytając Twoją recenzję przyszła mi na myśl książka "The Call", więc póki co odpuszczam :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezłe sci-fiction się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń