wtorek, 5 czerwca 2018

"Egzekutor" - Chris Carter


Autor: Chris Carter
Tytuł: Egzekutor
Tytuł oryginału: The executioner
Przełożył: Krzysztof Mazurek
Wydawnictwo: Sonia Droga
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 420


’’-Mamy tutaj … - doktor Winston zawiesił głos i pokręcił głową, jakby brakowało mu słów - … dzieło sztuki czystego zła. Nie wiem, kim jest ten zabójca, ale musiał jej nienawidzić każdą cząstką swojego ciała.”

Kilka miesięcy temu zachwycałam się "Krucyfiksem" Chrisa Cartera, więc przeczytanie kolejnej książki z cyklu Robert Hunter, było tylko kwestią czasu. "Egzekutor" wciągnął mnie od pierwszych stron i śmiało mogę stwierdzić, że jakość jest tak samo dobra (a może nawet lepsza), jak w przypadku poprzedniej części. 

Robert Hunter na tropie sadystycznego mordercy,
który zna źródła największych lęków swoich ofiar.
I wiedzę tę wykorzystuje w najokrutniejszy z możliwych sposobów…

Policja w Los Angeles odkrywa na stopniach kościoła ociekające krwią pozbawione głowy ciało księdza. Sprawca starannie je ułożył: nogi duchownego leżą wyprostowane, ramiona złożone na piersi jak do modlitwy, a w miejscu, gdzie powinna być głowa, spoczywa łeb psa… Na klatce piersiowej widnieje napisana krwią cyfra 3.
Detektyw Robert Hunter myśli początkowo, że to zabójstwo rytualne, jednak gdy okrutnie okaleczonych ciał przybywa, ze zgrozą odkrywa, że wszystkie ofiary umarły w sposób, który je najbardziej przerażał. Tylko skąd morderca mógł znać ich najgorsze koszmary?

Każdy z nas czegoś się boi. A co jeśli ostatnie chwile życia spędzamy ze swoimi najbardziej skrytymi lękami?

Najbardziej zachwycił mnie portret mordercy. To jak działa umysł przestępcy jest bardzo interesujące. A autor zamieścił wiele takich informacji w treści. Od samego początku zastanawiałam się, co jest motywem działania sprawcy. Dlaczego dopuszcza się tak brutalnych zachowań. To, co robił swoim ofiarom, wywołuje ciarki na całym ciele. Morderstwo w kościele, picie krwi ofiary, czy odgryzienie kawałka ciała to tylko mała kropla, tego czego dopuścił się psychopata.  Mordercy nie satysfakcjonuje zwykłe zabójstwo. Przyjemność sprawia mu, coś znacznie gorszego.

Po przeczytaniu takiej książki, zdecydowanie czuję, że przeczytałam thriller.  Opisy zbrodni powalają na kolona. Są bardzo brutalne, a to czego dokonywał morderca robi wrażenie pod względem kryminalnym. Ponadto akcja bardzo szybko pędzi do przodu, jest dynamiczna. Pojawiają się liczne, zaskakujące zwroty akcji. Napięcie podczas czytania towarzyszyło mi cały czas. Sam pomysł na fabułę - przemyślany i ogółem podoba mi się . O czymś takim, dawno nie czytałam.

Podoba mi się też to, że rozdziały są bardzo krótkie. A sposób ich zakończenia, powoduje, że bardzo trudno oderwać się od lektury. Najciekawsze informacje autor, umieszczał w końcówkach rozdziałów. Moja ciekawość była zbyt rozbudzona, więc siłą rzeczy czytałam dalej. Skończyłam książkę w ciągu kilku godzin.  Chcę więcej takich lektur. Tak mocnych, tak bardzo kryminalnych.

Jeśli nie przerażają Was opisy brutalnych zbrodni. Lubicie czuć, że czytacie mocny thriller. Polecam  "Egzekutora". Mocniejsze bicie serca gwarantowane!

12 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie :) Czas uzupełnić listę z tytułem "PRZECZYTAĆ" :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ociekające krwią trupy :D Muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie opisy zbrodni, ale nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Chyba pora to zmienić.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam w planach tego tytułu, ale opis jest tak wciągający, że zaczynam się zastanawiać nad tą książką.

    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Choć widzę, że to coś w moim stylu, bo uwielbiam thrillery i kryminały

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę już uwzględniam w planach czytelniczych, na takie klimaty zawsze się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Such a great books. Thanks for sharing ^^

    Would you like to support each other by follow GFC and G+?
    Let me know if you follow me and I will follow back asap!

    Xoxo,
    Erika

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam mocne wrażenia, więc na pewno nie odmówię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam nic tego Autora, ale wiele już o nim słyszałam...

    OdpowiedzUsuń