wtorek, 12 czerwca 2018

#KącikCzytelnika - ulubione stronki!


Każdy z nas na niektóre strony internetowe wchodzi regularnie. A na jakie miejsca w sieci najczęściej zagląda mol książkowy? 

1. Blogi
Blogi są moim nałogiem odkąd mam internet! Sama miałam kilkanaście różnotematycznych miejsc w sieci. Początkowo tworzyłam stronki bardziej pamiętnikowe, które szybko mi się nudziły. Jednakże z czasem "dorosłam" - i przez końcówkę gimnazjum, całe liceum i przez czas studiów licencjackich  tworzyłam blog pamiętnikowego-refleksyjnego - poradnikowego w jednym!
Ale oprócz tego czytałam i do tej pory czytam systematycznie wpisy ulubionych bloggerów (nie tylko książkowych).
Gdy byłam młodsza, bardzo lubiłam wszelkie opowiadania dotyczące postaci z Harrego Pottera (szczególnie Lily Evans,).  Co było ciekawą inspiracją, bo również spróbowałam swoich sił  w tworzeniu opowiadań.

2. http://forum.mirriel.net/
W związku z tym, że jest długoletnią fanką Harry'ego Pottera, interesowało mnie wszystko  co z nim związane. A forum literackie mirriel było dla mnie jedną z ciekawszych stronek tego z zakresu. Przeważnie czytałam fanfiction, a niektóre teksty do dziś zostały mi pamięci. W tamtym czasie często sięgałam również po parodie związane z światem HP, a jedna z nich nosi tytuł Jak pocałowałam Severusa Snape! 

3.Lubimy czytać
Na długo przed tym zanim założyłam bloga książkowego, założyłam profil na portalu czytelniczym lubimyczytać.pl. Jest to portal, który bardzo chętnie odwiedzam, np. celu przeczytania recenzji książek, czy też tworzeniu własnych list przeczytanych lektur w poszczególnych latach. Czasami biorę też udział w konkursach (ale póki co jeszcze nic nie wygrałam). Ale przede wszystkim jest to strona zawierająca najważniejsze dane o książkach.Każdą pozycję, którą kiedykolwiek przeczytałam lub chcę przeczytać, zawsze tam znajdę. Często kilka miesięcy przed premierą, dany tytuł ma już swój "profil" na lubimy czytać. 

4. Bookstagram
Kolejna stronka, która powstała kilkanaście miesięcy wcześniej niż blog! Przeglądając zdjęcia zapamiętuje okładki. Czasami po krótkich instagramowych recenzjach, czuję się zachęcona do przeczytania danej pozycji. A w innych przypadkach, ładna okładka czy też  dobre zdjęcie przyciagają mnie do książki.

4. Grupy na fb, np. Czytamy kryminały
Jako miłośniczka kryminałów, cenię sobie opinie czytelników bez podlinkowana bloga. O wielu perełkach książkowych, dowiedziałam się właśnie z tej grupy. Aczkolwiek dzięki tej grupie, moja lista książek do przeczytania powiększyła. A niestety choćbym chciała to wszystkich pozycji z listy, must read, nie dam rady przeczytać.

5. Czytampierwszy.pl
Dzięki portalowi poznałam twórczość, kilku nietuzinkowych autorów., np. Tarryn Fisher czy też Wojciecha Chmielarza. Po drugie portal ma też swoją grupę na fb i funpage, więc nawet jeśli nie wypowiadam się aktywnie, miło czyta mi się posty z tych stronek. :D A bardzo często dowiaduje się ciekawych nowinek.

6. Księgarnie internetowe, np. Świat książki
Co dla mola książkowego, może być powodem do uśmiechu. Oczywiście książki w promocyjnych cenach i najlepiej darmowa dostawa. Świat książki proponuje ceny 30-50% niższe od cen regularnych, a darmowa dostawa jest do punktów w stacjonarnych. A ile inne księgarnie internetowe, również mają ciekawe propozycje.

7. Strony z gadżetami np. https://molom.pl/
Takie strony odwiedzam z czystej ciekawości! :D Lubię oglądać takie rzeczy. A czasami w nich znajdę coś dla siebie.

8. Strony wydawnictw
Szczerze powiedziawszy, wolę sama przejrzeć zapowiedzi książkowe na stronach wydawnictw niż zestawiania na blogach!. Dlatego też, w chwili wolnego czasu, chętnie zapoznaje się z zapowiedziami.




A jakie są Wasze ulubione portale związane z światem literackim? :)

11 komentarzy:

  1. Blogi, Lubimy czytać, strony wydawnictw również często odwiedzam. ;0

    OdpowiedzUsuń
  2. Blogi i strony wydawnictw także odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uczęszczam na LC i często odwiedzam wydawnictwa. Jednak ostatnimi czasy mam bardzo mało wolnych chwil, które mogę poświęcić na buszowaniu w necie.

    OdpowiedzUsuń
  4. To są chyba najczęściej głównie wystawiane strony na które praktycznie każdy wchodzi :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/pocaunek-cesarza-sylwia-bachleda.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Najczęściej lubimy czytać i blogi :) są przeze mnie penetrowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. LC, blogi i wydawnictwa :) to moje zrodla informacji o ksiazkach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja najcześciej blogi i LC - ale opiniom na tym portalu w ogóle nie wierzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Najczęściej blogi, lubimy czytać, Facebook, Bookstagram oraz wydawnictwa :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Blogi i bookstagramy, przy czym te drugie rzadziej, bo mam wrażenie, że większość wstawia co chwile takie same zdjęcia - robią jedną sesję zmieniając książki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zdecydowanie najwięcej czasu spędzam na blogach i bookstagramach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubimyczytac.pl odwiedzam często, a co do blogów to mam też kilka swoich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń