niedziela, 3 czerwca 2018

"Obce dziecko" - Rachel Abbott

Autorka: Rachel Abbott
Tytuł: Obce dziecko
Tytuł oryginału: Stranger Child
Przełożył: Jacek Konieczny
Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona
Liczba stron: 447
Rok wydania: 2016



Każde nasze działanie, niesie za sobą konsekwencje. Nasze wybory, wpływają na przyszłość. Czasami nie zdajemy sobie z tego sprawy. Skutki, tego czego dokonaliśmy wczoraj, wrócą do nas w najmniej oczekiwanym momencie.

Czasem nawet dobrzy ludzie robią bardzo złe rzeczy.

Gdy Emma Joseph spotkała swojego męża, Davida, był on wrakiem człowieka. Jego pierwsza żona w tajemniczych okolicznościach rozbiła samochód pośrodku pustej drogi i zginęła na miejscu, a ich 6-letnia córeczka Natasha zniknęła z miejsca wypadku. 

Sześć lat później Emma jest przekonana, że bolesne lata zostały już za nimi. Zbudowali nowe życie i doczekali się ślicznego synka, Olliego.

Jednak teraz w ich życie wkracza ktoś, kto bezlitośnie burzy wypracowaną sielankę. Czuje na sobie parę wpatrzonych w nią oczu. Tuż za jej plecami. W jej kuchni. Cały czas.

Emma nie czuje się już bezpieczna. Czy zna całą prawdę na temat tego, co zdarzyło się kilka lat temu? Dlaczego czuje obezwładniający strach o siebie i synka?

W akcie desperacji Emma odzywa się do starego przyjaciela – głównego inspektora policji, Toma Douglasa – czym naraża wszystkich na jeszcze większe niebezpieczeństwo. Misterna sieć oszustw już wkrótce wyjdzie na jaw.

Mówią, że nie należy ufać obcym. Może mają rację.


Od dłuższego czasu, zastanawiałam się, co jest takiego, w twórczości autorki, że zyskuje tak dużo pozytywnych opinii. Dziś, świeżo po przeczytaniu "Obcego dziecka", jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Nie będę ukrywać, książka bardzo mi się podobała. Już od prologu, poczułam się niesamowicie zaintrygowana i chciałam więcej.

Najbardziej podobał mi się klimat książki Czułam, że czytam thriller. Taka atmosfera tajemniczości, niepewności, jest czymś, co sobie, cenię w tym gatunku. A niewątpliwie na całość treści, a przede wszystkim na atmosferę lektury wpływa postać tytułowego obcego dziecka. Nie wiadomo, skąd się dziewczynka nagle wzięła w domu. Gdzie przebywała przez tak długi czas,w którym uznana zaginioną. Bohaterka jest małomówna i skryta. W pewnej chwili, mówi coś takiego, co nie pasuje do dwunastoletniego dziecka. A ja poczułam się zaskoczona i nie dowierzałam, w to co, przed chwilą przeczytałam. Z napięciem czytałam strona za stroną. Aż przeczytałam zakończenie, które moim zdaniem, jest niedomknięte. Brakuje mi w nim kilku istotnych informacji. 

Myślę, że należy docenić także kreacje psychologiczne bohaterów. Na szczególną uwagę zasługuje dwunastoletnia Natasha. Los, jakiego doświadczyła dziewczynka, był ciężki. To, jak to wszystko odzwierciedliło się na jej psychice, robi wrażenie. Na pozór dziewczynka może wydawać się silna, jednak to tylko skorupka, która nie wiadomo kiedy pęknie. Z kolei postać Emmy - polubiłam za nadzwyczajną odwagę. Widać było jak bardzo zależy jej na dziecku.  Natomiast David nie wzbudził mojej sympatii. Swoim zachowaniem irytował. Moim zdaniem jego wytrzymałość psychiczna, jak na faceta jest bardzo słaba.

Pędząca, wirująca w szybkim tempie akcja, wciągała w treść na maksa. Ogromna dawka napięcia i adrenalina, przyciągały do książki. Czułam się oderwana od rzeczywistości. Polecam!




15 komentarzy:

  1. Czytałam i uważam,że ta książka jest rewelacyjna.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. OOOoo brzmi zacnie :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ksiązka zapowiada się bardzo obiecująco

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm... Całkiem ciekawa książka. Zawsze zwracam uwagę na kreacje psychologiczną bohaterów, a skoro tutaj jest godna pochwały, książkę dodaję do TBR ❣️

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie takie typowe, trzymające w napięciu książki - tytuł będę miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresowałaś mnie tą książką :) Za sam klimat muszę przeczytać.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i bardzo mi się podobała. Lubię książki autorki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Recenzja zainteresowała mnie książką :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj całkowicie nie mój klimat, zdecydowanie bardziej sięgam po literaturę faktu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie jest to książka, która mi się spodoba. Zapisuję tytuł.
    Nie dość, że sam jej opis przyciąga, to jeszcze okładka, która skupia na sobie uwagę.

    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro piszesz, że to prawdziwy thriller, to warto sięgnąć po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka wciąż czeka na spotkanie, może w wakacje uda mi się nadrobić zaległe tytuły. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę, że jest to książka dla mnie. Zaintrygowała mnie, a ostatnio sięgam po thrillery coraz częściej. Muszę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo się cieszę, że mogę podzielić się z nami swoimi doświadczeniami. Nazywam się Brenda i byłam szczęśliwa. Dopóki mój mąż nie powiedział, że go zdradzam, wtedy oboje zostaliśmy dokuczliwymi parami, nie mógł w to uwierzyć, ani nie zaufał moim słowom, więc złożyliśmy wniosek o rozwód, później zostaliśmy rozdzieleni i ślubowaliśmy, że nigdy się nie pogodzimy. Długo próbowałem iść dalej, ale nie mogłem pozostać bez niego, więc zacząłem poszukiwania powrotu męża, a potem skierowano mnie do Dr.IZOYA. Świetny człowiek, którego spotkałem, rzucił zaklęcie miłosne i zmusił mojego męża do powrotu w ciągu 24 godzin. dzięki temu jestem tutaj, aby udostępnić kontakt dr IZOYA, skontaktować się z nim poprzez drizayaomosolution@gmail.com. Jest naprawdę potężny i specjalizuje się w następujących sprawach ...
    (1) Kochaj zaklęcia wszelkiego rodzaju. (2) Przestań rozwodzić się. (3) Zakończ jałowość. (4) Potrzebujesz pomocy duchowej.

    OdpowiedzUsuń