poniedziałek, 7 maja 2018

Książka na dzień matki - inspiracje prezentowe

Dzisiaj, zamiast recenzji przygotowałam dla Was coś innego. A mianowicie książkowe inspiracje prezentowe. Książki, które wybrałam są często polecane, przez  dorosłych z mojego otoczenia.
A więc tak:



1. Joanna Chmielewska - komedie kryminalne
Myślę, że nazwisko autorki jest znane, wśród moli książkowych. "Wszystko czerwone" to jedna z najpopularniejszych książek napisanych przez tę pisarkę.Tajemnicze morderstwa, dobrze skonstruowana intryga nierealne sytuacje, nietuzinkowe postacie i masa śmiechu to wszytko wiążę się z tą pozycją. Cięte,komiczne dialogi pomiędzy postaciami bawią. Wywołują ogrom radości, pozwalają oderwać się od rzeczywistości.
Inne kryminały autorstwa Chmielewskiej (np. "Całe zdanie nieboszczyka", "Wszyscy jesteśmy podejrzani.",) również mogą być oryginalnym prezentem na dzień matki. Jej twórczość można zaliczyć do grupy książek, które poprawiają nastrój. 
Ostatnią zaletą, o której wspomnę, jest kolorowa, przykuwająca spojrzenie szata graficzna. Co nadaję pogodnego klimatu całości.



2. Nicholas Sparks - "Szczęściarz"

Moim zdaniem, na tej liście nie mogło zabraknąć powieści Nicholasa Sparksa. Autor jest znany z licznych romansów, a pierwszy który przyszedł mi na myśl to "Szczęściarz". Pisarz przedstawił historię wyjątkowej, wielkiej miłości. Takiej, o której marzy każda romantyczka. Książka zaczyna się spokojnie, lecz wraz z rozwojem akcji czułam się co raz bardziej pochłonięta przez treść. Powieść czytałam kilka lat temu, a mimo nadal o niej pamiętam.
Wśród twórczości pisarza warto  zwrócić uwagę na inne jego powieści - np. "Pamiętnik", "We dwoje".







3. Cecelia Ahern - "Sto imion"
Autorka znana jest ze swoich książek takich "PS Kocham Cię",czy "Love, Rosie". Natomiast "Sto imion" nie cieszy się popularnością, aczkolwiek w moim odczuciu, książka ta jest warta uwagi. Gdy widzę długą listę z imionami i nazwiskami, nie zastanawiam się nad nimi Po jej przeczytaniu  uświadomiłam sobie, że za każdą konkretną osobą kryje się historia. Wszyscy ludzie są na swój sposób wyjątkowi. 
Historia zapadająca w pamięć, mimo że dość dawno ją czytałam, potrafiłam  przytoczyć ogólną refleksje wypływającą z treści.








4. Katarzyna Puzyńska - "Motylek"
Kryminał polskiej autorki, z rozwiniętym tłem obyczajowym! :) Wciągający, szybko go się czyta, mimo dużej liczby stron. A wydarzenia dziejące się w powieści mają miejsce urokliwej wsi Lipowo.
Dłuższa opinia znajduje się tutaj (jedna z moich pierwszych recenzji na blogu).
Kryminałów z Lipowa ciężko nie polubić.











5. Camilla Läckberg - "Księżniczka z lodu"
Skoro wspomniałam o Katarzynie Puzyńskiej, nie mogło również w tej liście zabraknąć Camilli Läckberg. Autorka, również tworzy kryminały z rozbudowanym wątkiem obyczajowym.
Może sam tytuł, sugeruje książkę dla dzieci i młodzieży. Jednakże, myślę, że dorosłym czytelnikom, lubiącym lekkie książki może się spodobać.











6. Charlotte Link - wybrane książki
Czytałam OszukanąCiernistą różę i Wielbiciela. Najbardziej polecam ostatnią książkę wymienioną przeze mnie.
Twórczość Charlotty Link cechuje się tym, że początek książki mało wciąga, lecz z rozwojem akcji zaczynamy się co raz bardziej wkręcać w treść.













7.Agata Christie - wybrane książki
Nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o królowej klasyki kryminałów.
"I nie było już nikogo" - bardzo dobry kryminał, od którego rozpoczynałam przygodę z tym gatunkiem.














8. Książki z przepisami - książki kulinarne
Z własnego doświadczenia, polecam książkę po lewej stronie. Kupiłam ją na prezent i okazało się to strzałem w dziesiątkę.
W księgarniach internetowych jest masa innych książek kulinarnych, także wybór na rynku jest ogromny.















Standardowo, jak to często u mnie zestawieniach książek bywa, króluje gatunek sensacja/kryminał/thriller :D


12 komentarzy:

  1. Sporo dobra! Ileż klasyki - Lackberg, Christie, Chmielewska, Link, Puzyńska, Sparks, Ahern! Podpisuję się pod tymi propozycjami rękami i nogami. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sparksa i Ahern z czystym sumieniem mogłabym dać mamie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja mama nie czyta książek :(
    Ale sobie sprezentowałabym całą twórczość Agathy Christie

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna lista książek na prezent, u mnie sprawdzały się zazwyczaj książki kucharskie ponieważ mam kochającą gotować mamę

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako Matka, chętnie widziałabym jako prezent szóstkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama kocha Chmielewską. Mamy wszystkie książki, obie czytałyśmy prawie wszystko. Sama przywożę jej wszystko, co przeczytam i razem z bratem nadrabiają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. "Szczęściarz" na pewno spodobałby się mojej mamie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Doradca smaku ucieszył by moją mamę

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mojej mamie kupię w tym roku "Okruch" Anny Ficner-Ogonowskiej!

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja Mama czyta raczej nieśmiało, więc tu się książka nie sprawdzi. Ale większość tytułów ja z chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń