sobota, 19 maja 2018

Kryminał/thriller/sensacja TOP 5

Witajcie!
Tym razem przygotowałam dla Was zestawianie Top 5 Kryminał/sensacja/thriller. Książki, które wybrałam, były pierwszymi, które przyszły na myśl. Kolejność jest przypadkowa.
Każda z wymienionych książek, została doceniona przeze mnie, za coś, co sprawiło, że je zapamiętam. Pewnie, niektórymi tytułami stałych czytelników bloga nie zaskoczę, bo często przy okazji różnych wpisów o nich wspominałam. 




1. Agata Christie - "I nie było już nikogo"
Jeden z pierwszych kryminałów, jaki przeczytałam. Od tej książki rozpoczęła się moja miłość do tego gatunku. Genialny pomysł, rewelacyjne wykonanie, mistrzowska intryga. Po prostu klasyka kryminału, którą trzeba samemu poznać. 
Objętość książki nie jest zbyt ogromna, aczkolwiek to jest plus, ponieważ autorka zawarła w treści wszystko to co, czego z składa się dobry kryminał - atmosfera tajemniczości, poczucie niewiedzy, o co w tym wszystkim naprawdę chodzi. Intryga została skonstruowana tak, aby wzbudzić w czytelniku napięcie. Praktycznie do samego końca nie wiadomo, kto jest sprawcą, przez co zakończenie również jest rewelacyjne.







2. Harlan Coben - "W głębi lasu".

Po przeczytaniu tej książki, Harlan Coben stał się jednym z moich ulubionych autorów. Z tym thrillerem kojarzą mi się przede wszystkim emocje. Jest to jedna z tych książek, którą musiałam skończyć, przed pójściem spać. Z takim nadmiarem emocji, nie było sensu czekać do rana, aby poznać finał.
Emocje, napięcie, genialna intryga, czego chcieć więcej?









3. Remigiusz Mróz - "Behawiorysta"
Pierwsza książką Remigiusza Mroza jaką przeczytałam.Kolejna pozycja, zapamiętana, głównie dzięki emocjom towarzyszącym czytaniu. Bo jeśli książka wywołuje ogromne napięcie, to coś w niej musi być.
Co mi się podobało?
Niebanalna fabuła, ze zwrotami akcji, które mieszają w głowie czytelnika. Akcja nie zwalniająca ani na moment. Ciekawe portrety psychologiczne postaci. Poza tym, poczucie że czytam kryminał.
 Książka na tyle mnie wtedy porwała, że byłam pod wrażaniem długi czas. 











4. Chris Carter - "Krucyfiks"
Twórczość autora, odkryłam dopiero w tym roku. Aż żałuję, że tak późno, ponieważ książka spełniła moje oczekiwania. 

W tej książce najbardziej podobała mi się psychopatyczna kreacja mordercy. Poza tym, czułam też, że czytam thriller na wysokim poziomie. Wszystko czego wymagam od tego gatunku, znalazło się w treści.

Cała recenzja: tu









5. Magda Stachula - "Idealna"


Było w tej książce coś takiego, co spowodowało, że nie mogłam sie od niej oderwać. Przeczytanie całości zajęło mi niecałe 24 godziny, głównie z przerwą na sen.
Mniej popularna książką, ale bardzo mi się spodobała.

Cała recenzja: tu











Dzisiaj wybrałam takie książki. Podejrzewam, że za jakiś rok lista ta mogłaby wyglądać zupełnie inaczej. Tym bardziej, że wiele innych kryminałów, czeka na swoją kolej. A w planach chciałabym się zapoznać międzyinnymi z twórczością: Rachel Abbott, Karin Slaughter czy też Sharon Bolton.

A jakie są Wasze uubione kyminały/thrillery/sensacje?

16 komentarzy:

  1. Twórczość Cobena uwielbiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie Agatha Christie także zawsze na 1 miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "I nie było już nikogo" to genialna książka! *.* A co do "Behawiorysty", to mam w planach :D A skoro są w niej ciekawe portrety psychologiczne, to tym bardziej muszę ją poznać :)
    Pozdrawiam! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Mroza, Cobena uwielbiam, ale akurat tej książki nie czytałam jeszcze. No i muszę w końcu poznam twórczość Christie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krucyfiks i W głębi lasu wciąż czekają na spotkanie ze mną, bardzo chętnie wchodzę w takie klimaty czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio z przyjemnością zaczytuję się kryminałach i thrillerach, więc taka lista jest dla mnie wspaniałą wskazówką. Zapisuje sobie wszystkie tytułu! :D

    Biblioteka-wspomnien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię Harlana Cobena. Remigiusza Mroza przeczytałam jedną książkę. A pozostałych autorów nie znam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój to 5 wyglądałby zupełnie inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Z wymienionych przez Ciebie książek przeczytałam jedynie "I nie było już nikogo". Pamiętam, że bardzo mi się podobała. Może warto by było po latach fo niej teraz wrócić i przekonać się czy nadal jest taka świetna ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna lista! Na pewno wybiorę coś dla siebie!

    Pozdrawiam,
    Książkowa Przystań

    OdpowiedzUsuń
  11. Nic z tego nie czytałam. Ketchum pisze rewelacyjne dreszczowce, uwielbiam je.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam. Świetne książki, też uwielbiam kryminały ,Agate Christie. Napewno skorzystam z Twojej propozycji książek. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Coben wcześniej nie przypadł mi do gustu. Teraz żyjemy jak przyjaciele. Ja bym tam jeszcze Fitzka wcisnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj, tak! "Behawiorysta" mnie zmiażdzył. Stachuli czytałam "Trzecia" i też mi się spodobała!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię książki Christe, szczególnie Pierwsze, drugie... zapnij mi obuwie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z tych książek czytałam jedynie "Behawiorystę", który bardzo mi się podobał. Ale bardzo lubię sięgnąć też po Cobena i Christie:)

    OdpowiedzUsuń