niedziela, 11 marca 2018

"Do trzech razy śmierć" Alek Rogoziński


Autor: Alek Rogoziński
Tytuł: Do trzech razy śmierć
Wydawnictwo: FILIA
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 322



Ostatnio będąc w bibliotece, dostrzegłam wsród książek jedną z komedii kryminalnych Alka Rogozińskiego - Do trzech razy śmierć. Zachęcona licznymi pozytywnymi opiniami, postanowiłam sama przekonać jak mi się spodoba twórczość tego autora.

Do trzech razy śmierć jest pierwszym tomem z cyklu Róża Krull na tropie.

Autorka powieści kryminalnych, Róża Krull, otrzymuje zaproszenie na zjazd pisarzy, odbywający się we dworku pod Krakowem. Już pierwszego dnia jej koleżanka po piórze zostaje otruta. Wszystko wskazuje na to, że morderca, który zostawił na miejscu zbrodni czarną różę, wciela w życie fabułę jednej z powieści Krull. A inni zaproszeni pisarze wcale nie są tak niewinni, jak się wydaje... 

Pisarka rozpoczyna prywatne śledztwo. Pomagają jej w tym zakochany w gotowaniu specjalista od public relations, zafascynowany kryminałami boy hotelowy oraz trzy szalone blogerki. Czy detektywi-amatorzy okażą się skuteczniejsi od policji?


Najbardziej podobał mi się dominujący w książce  humor. Jest to przede wszystkim komedia, która ma na celu rozbawić czytelnika. Zabawne przemyślenia bohaterów, śmieszne, ironiczne dialogi, komiczne perypetie, zapewniają masę śmiechu i przyjemnie spędzony czas.


Na uwagę zasługuje też nawiązanie do kryminałów Agaty Christie. Sam autor wspomina o Pannie Marple oraz Herkulesie. A ponadto zjazd pisarzy został zorganizowany w odludnym miejscu. Gdy pojawia się pierwszy trup - nagle wszyscy  stają się podejrzani. A morderca jest wśród zebranych. Strasznie przypomina mi to znany kryminał I nie było już nikogo.


Zagadka kryminalna zawiła, opleciona tajemniczością. A jej rozwiązanie nie jest oczywiste. Po przeczytaniu prologu miałam pewne podejrzenia, które szybko okazały się błędne. Próbowałam domyślić, kto za tym wszystkim stoi. Nie udało mi się zgadnąć. Poza tym  porównaniu do aspektu humorystycznego, wątek kryminalny nie jest bardzo rozwinięty.


Autor przedstawił świat literacki, od innej strony. Zwrócił uwagę na wzajemną zazdrość i hipokryzję pomiędzy pisarzami. Podkreślił, że autorzy czytają opinię recenzentów o swoich książkach. A życie prywatne twórców, nie jest takie jakie się może wydawać.

Podobało mi się też, wykorzystanie sylwetek znanych bloggerek.

Do Trzech razy śmierć to zabawna komedia kryminalna, która bawi czytelnika. Książka zapewnia masę rozrywki i wprawia w dobry humor
 Autor w ironiczny sposób ukazał literacki świat.

Jestem na tak! :)

22 komentarze:

  1. Powiem tak - przeczytałam jedną bardzo krytyczną i dogłębną opinię o tej książce i wyśmiewanie pewnych rzeczy czy ludzi mnie nie bawi, dlatego też kategorycznie mówię książce "nie"

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze twórczości autora,ale chcę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam książek tego autora, ale zapewne przyjdzie czas, by zapoznać jego twórczość. Recenzja pozytywna, więc czuję się zachęcona.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jeszcze nie poznałam twórczości tego autora. Możliwe, że niedługo to zmienię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomimo pozytywnej recenzji nie jest to raczej książka dla mnie. Wszystkiemu co ma chociażby mały związek z kryminałami mówię stanowcze nie. I nie wiem, czy kiedyś się przekonam do sięgnięcia chociażby właśnie komedii kryminalnej :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że książka przypadła Ci do gustu i fajnie, że autor nawiązał do mojej ukochanej pisarki - Agaty Christie. "I nie było już nikogo" - klasyk.
    Niestety, po fali krytycznych komentarzy względem pisarza i jego powieści, nie ciągnie mnie do lektury :/ Autor jest również jednym z tych, którzy nie godzą się z krytyką i wylewają swoje żale w stronę czytelników, zamiast przyjąć wszystko na klatę i wziąć rady do serca. Tak jak wcześniej wspomniała @Upadły czy Anioł, również nie lubię wyśmiewania się z innych osób lub rzeczy.
    Pozdrawiam cieplutko! Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło mi się czyta takie rozbudowane komentarze!

      Usuń
  7. Przymierzam się i przymierzam do tego autora. Chciałabym przeczytać książkę ze względu na humor, o którym piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię kryminały okruszone dawką humoru! Muszę zapolować na tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kryminalna komedia? Nie ma jak dwie dobre rzeczy za jednym zamachem!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem czy sięgnę, opis średnio mnie zachęca :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wpisy Alka na fb, może w końcu sięgnę po jego twórczość!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam miałam tam jakieś małe minusy, ale ogólnie książka mi się podobała i z chęcią skuszę się na kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie ta książka cała jest na nie.
    Nie pasuje mi humor, wyśmiewanie i generalnie cała otoczka pana Rogozińskiego, który nie ma w sobie odrobiny pokory.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię taki typ książek i muszę w końcu zdecydować się na którąś z pozycji tego autora, może akurat na tę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Odkąd przeczytałam inną książkę Alka Rogozińskiego, ,,Jak cię zabić, kochanie?", unikam wszystkiego, co nazywane jest komedią kryminalną. Taki gatunek jest zupełnie nie dla mnie! Kocham kryminały, ale połączenie ich z humorem, który dodatkowo do mnie nie trafia, to nie najlepszy pomysł. Nie sądzę więc, żebym kiedyś przekonała się do tej książki, o której piszesz, ale cieszę się, że Tobie się podobała :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi też się ta książka podobała, idealna dla rozrywki i poprawienia sobie humoru, po prostu dla odpoczynku po ciężkim tygodniu pracy!

    OdpowiedzUsuń