wtorek, 29 sierpnia 2017

Remigiusz Mróz - "Rewizja"

"Zemsta jest daniem, które najlepiej smakuje na zimno."

Tytuł: Rewizja
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 622
Rok wydania: 2016



Polubiłam na tyle duet Chyłka&Zordon, że sięgnięcie po następną część cyklu było tylko kwestią czasu.  Czytając liczne opinie na temat Rewizji, przeważają pozytywne oceny. Jeśli jesteście ciekawi, czy również podzielę zdanie innych czytelników to zapraszam do przeczytania wpisu.

Tym razem Joanna Chyłka podejmuje się obrony Cygana, którego żona i córka zostają zabite. Rodzina miała wykupioną polisę na życie. Kwota odszkodowania jest bardzo wysoka. A ubezpieczyciel nie jest chętny do wypłacenia pieniędzy, tłumacząc się, że mąż denatki zamordował rodzinę.

Główna bohaterka pracuje jako doradca prawny. Nie jest to praca jej marzeń. Ponadto kobieta nadużywa w sporych ilościach alkoholu. A mimo to, świetnie sobie radzi z prowadzeniem tak trudnej sprawy. Z kolei Zordon, wspina się po drabinie kariery. Chce jak najwięcej osiągnąć. 


W tej części zdecydowanie brakuje nam interakcji pomiędzy Joanną a Kordianem.  Na moment ich pierwszego spotkania musieliśmy długo czekać. Mimo to, nie wywołał on we mnie emocji, których oczekiwałam. Z kolei pod koniec powieści, relacja między nimi jest w porządku. Jak  dla stanowią oni idealne połączenie. Ona kobieta z pazurem, on wręcz przeciwnie.
"Tam, gdzie pieniądze płyną wartkim strumieniem, czas płynie wolniej."


Pierwsza połowa książki nie podobała mi się ani trochę. Akcja jest mało dynamiczna, słabo trzyma w napięciu, efekt zaskoczenia praktycznie nie występuje.. (przez pierwsze 300 stron, raz zaskoczyłam się).  W momencie jednej z przełomowych decyzji Kordiana, treść powieści jest znacznie lepsza. Sprawa coraz bardziej komplikuje się. Czytelnik zaczyna odczuwać napięcie. Nie mogłam się doczekać finału. Autor z zakończeniem poradził sobie bardzo dobrze. Nie udało mi się przewidzieć, tego jak skończy się sprawa. Finał zdecydowanie cechuje się sporą dawką oryginalności. Zdecydowanie mogę powiedzieć, że jest pod wrażeniem jeśli chodzi o zakończenie.

Rewizję czyta się bardzo szybko. Język jest prosty, a liczne dialogi ułatwiają czytanie..  Aczkolwiek odniosłam wrażenie, że opisy są bardziej rozbudowane niż w poprzednich powieściach z Joanną Chyłką.


Podsumowując, mimo słabego początku, książka jest warta poświęcenia kilku godzin. Moja ocena 7/10.

4 komentarze:

  1. Mi samej ciężko było się przyzwyczaić do tego, że na początku Kordian i Chyłka nie współpracują razem, ale na szczęście wszystko się zmieniło. Podobała mi się ta część. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię Mroza, zwłaszcza tę serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę serię i nie mogę się doczekać najnowszej części, Ale na szczęście premiera już niedługo;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba czytamy podobny gatunek. Ja na razie poznałam dwie pierwsze części tej serii. Reszta czeka na półce, ale niebawem się za nie zabiorę ;)

    http://ztaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń