poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Harlan Coben - Tylko jedno spojrzenie



Autor: Harlan Coben
Tytuł: Tylko jedno spojrzenie
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 399


Wybierając książki w bibliotece, obowiązkowo wypożyczam jeden z thrillerów Harlana Cobena.  W oczy rzuciła mi się przykuwająca uwagę okładka, więc mój wybór padł na Tylko Jedno Spojrzenie. Do tej pory, nie zawiodłam się na jego twórczości. Czy tak  było tym razem? Zapraszam do przeczytania recenzji. 



Główna bohaterka, Grace Lawson odbiera zdjęcia od fotografa. Przeglądając wywołane odbitki, jej oczom ukazuje się tajemnicza fotografia,  przedstawiająca kilka osób w tym najprawdopodobniej jej męża. Mężczyzna po obejrzeniu fotografii, wychodzi z domu i nie wraca.  Kobieta krok po kroku poznaje prawdę związaną z przeszłością.

Grace swoją odwagą i determinacją wzbudza sympatię czytelnika. Takie same odczucia powoduje postawa innej bohaterki – Charlaine Swian.  Kolejną postacią wartą zauważenia jest Eric Wu, charakteryzujący się ciekawym portretem psychologicznym.



Początek książki strasznie ciężko mi się czytało. Treść słabo mnie zainteresowała, długie opisy nudziły.  Od strony 201, akcja co raz bardziej mi się podobała, szybko przeczytałam resztę thrillera. Nieoczekiwane zwroty akcji wzbudzały ciekawość. Finału nie przewidziałam, intryga genialna, nieprzewidywalna, dobrze dopracowana.

Jeśli lubimy taki gatunek jak thriller/kryminał to książka Tylko Jedno Spojrzenie zdecydowanie jest warta przeczytania. Autor spisał się rewelacyjnie.  Moja ocena 8/10. 

7 komentarzy:

  1. Lubię Coben'a, po tę pozycję również chętnie sięgnę :)

    Pozdrawiam i zapraszam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze niestety żadnej książki tego autora, ale w najbliższym czasie myślę to nadrobić!
    Pozdrawiam! 😊 włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd, ale nigdy nic nie czytałam Cobena, muszę nadrobić prędko moje zaległości.
    Zaobserwowałam bloga!

    Pozdrawiam
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze żadnej powieści Cobena, więc muszę w końcu to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coben ma to do siebie, że jest lekko schematyczny. Można się spodziewać gdzie mniej więcej znajdziemy zwroty akcji :)

    Pozdrawiam
    mowmikate

    OdpowiedzUsuń
  6. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale nadrobię bo lubię Cobena. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie go! Chociaż jak dla mnie ta książka była jedną ze słabszych tego autora. Trzymała poziom ale nie tak wysoki jak reszta;)

    OdpowiedzUsuń