piątek, 25 sierpnia 2017

Magda Stachula - "Trzecia"


"Pozory mylą, każdy z nas chociaż raz wydał błędny wyrok, krzywdząco ocenił czyjś wygląd. Zdradliwa powierzchowność."
Autorka: Magda Stachula
Tytuł: - Trzecia
Wydawnictwo:  Znak Literanova
Liczba stron: 361
Rok wydania: 2017


Pierwsze spotkanie z twórczością Magdaleny Stachuli zaliczone. Po Trzecią sięgnęłam ulegając modzie.  Książka jest widoczna w wielu miejscach związanych z czytelniczym światem – księgarnie, blogi oraz na innych stronach  poświęconych tematyce literackiej. Sama okładka rzucająca się w oczy, wzbudzała zainteresowanie. Ponadto, lubię czytać thrillery psychologiczne. To wszystko sprawiło, że bardzo chciałam przeczytać tę książkę. A jakie wrażenie wywarła na mnie ta pozycja? Jeśli jesteście ciekawi mojej opinii, zapraszam do przeczytania wpisu.

Eliza mieszka w Krakowie. Z Zawodu jest terapeutką. Aktualnie rozstała się z chłopakiem. W swojej rodzinie najlepszą relację ma ze swoim bratem. Jemu zwierza się, ze swoich problemów. Pewnego dnia, odnosi wrażenie, że jest śledzona. Na dodatek , nikt jej nie wierzy.

"Tak chciałabym mieć faceta. Kogoś przy kim czułabym się swobodnie, kto by mnie rozumiał, doceniał, z kim mogłabym naprawdę być sobą."
Liliana pochodzi z Warszawy. Bizneswomen, kobieta mająca wszystko. Będąc na wakacjach szaleńczo się zakochała. Po czym rozwiodła się z mężem. Istna sielanka z młodszym mężczyzną nie trwała długo.

Anton jest Rosjaninem. Znany jest także jako Borys lub Maxim. Jego postać cechuje się tajemniczością.

Co łączy trojkę bohaterów?

"Plany planami, wizje wizjami, a życie życiem."
Opowieść poznajemy z perspektywy Elizy, Lilianny oraz Antona. Fragmenty układanki, pomału układają się w szokującą całość. Tajemnice, intrygujące postacie, tworzą atmosferę napięcia. Czytelnik zastanawia się o co w tym wszystkim chodzi, co wydarzy się dalej?


Eliza pokazuje nam do czego mogą prowadzić wyrzuty sumienia. Ponadto, wraz z rozwojem akcji obserwujemy jak strach zmienia się obłęd.

"Samodzielna praca nad sobą jest znacznie bardziej skomplikowana, a szeroka wiedza psychologiczna wbrew pozorom utrudnia trafne zdiagnozowanie samego siebie"
W przypadku Antona, autorka zwraca uwagę na współczesny problem. A mianowicie wszyscy żyjemy w dobie internetu. A on jest kopalnią wiedzy na temat danej osoby.  Korzystamy z różnych portali społecznościowych, dodajemy zdjęcia, piszemy o ważnych wydarzeniach dla nas. A wszystko co sami zamieścimy w Internecie ktoś inny może wykorzystać, niekoniecznie w pozytywny sposób.

Z kolei Lilianna ukazuje nam do jakich kroków można się posunąć, aby odzyskać miłość ukochanego mężczyzny. 

"Każdy skrywa jakąś tajemnicę, bez wyjątku wszyscy mamy coś na sumieniu".
Pomysł na fabułę całkiem dobry. Akcja nie jest bardzo dynamiczna. Autorka skupia się bardziej na ukazaniu emocji głównych bohaterów. Natomiast finał książki podobał mi się, Aczkolwiek czuję pewien niedosyt. Czegoś mi brakuje.

Styl pisania autorki przyjemny, aczkolwiek momentami długieopisy uczuć i emocji bohaterów nudziły mnie.

Podsumowując Trzecia jest dobrym thrillerem psychologicznym, ze rewelacyjnie wykreowanymi bohaterami. Zachęcam do przeczytania.

Moja ocena 6/10.


 
 

11 komentarzy:

  1. Dużo ludzi chwali w tej książce wlanie kreacje postaci. Trzecia ciągle przede mną, ale mam ją w bliższych niż dalszych planach;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe postaci to zdecydowanie duży plus, jednak nie wiem czy się na nią zdecyduję ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam nawet, że taka książka istnieje :o I to jeszcze polskiej autorki! Koniecznie muszę nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej książce. Muszę sięgną bo naprawdę mnie zainteresowała.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygują mnie książki Magdy Stachuli i wkrótce mam zamiar nadrobić zaległości :)

    Pozdrawiam, maobmaze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię thrillery psychologiczne, kiedyś będę musiała się za nią zabrać :D!

    Yollowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno ją przeczytam, to tylko kwestia czasu :D

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie książka nie dla mnie, ale podoba mi się nazwa i ogólnie twój blog, więc zostanę na dłużej. :D
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi się podoba Sam motyw przewodni książki. Nie wiem jednak czy to propozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba się skuszę, żeby przeczytać. :)
    pozdrawiam,
    zaczytanapielegniarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja miałam mieszane uczucia co do tej książki. Strasznie brakowało mi dynamiki. Psychologiczny punkt widzenia dobrze rozbudowany, intryga również ale nie porwała mnie;)

    OdpowiedzUsuń