piątek, 29 września 2017

"Rozgrywka" - J. Sterling

Autor:  J. Sterling
Tytuł oryginału: The perfect game
Tłumaczenie: Monika Wiśniewska
Tytuł  Rozgrywka
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 304
Data premiery: 25.10. 2017



Od jakiegoś czasu, wahałam się czy założyć konto na czytam pierwszy.pl. Z czystej ciekawości dokonałam tego kroku. Pierwsza książka, jaką sobie wybrałam do przeczytania nosi tytuł „Rogrywka”. Miałam ochotę przeczytać coś lekkiego. Tak też się stało. Zapraszam do przeczytania wpisu, jeśli jesteście ciekawi mojej opinii.

Główną bohaterką jest Cassie – dziewczyna, studiująca fotografie. Pewnego razu poznaje ona Jacka – gwiazda basebolla wszystkie dziewczyny do niego wzdychają, co zdecydowanie mu się podoba. Studentka początkowo toczy walkę między sercem a rozumem. Z jednej strony wie, że nie powinna się w nim zakochiwać, a  drugiej serce  nie sługa.

Historia niczym z amerykańskich filmów – mało oryginalna, znana, oklepana. Początkowo akcja rozwija się bardzo wolno, a treść niczym nie zaskakuje. Mniej więcej w połowie książki zdarzyło się coś czego nie spodziewałam.  A reszta wydarzeń nie zaskakuje.

Narracja w książce jest pierwszoosobowa. Opowieść poznajemy z perspektywy Cassie oraz Jacka. Poznając myśli, odczucia głównej bohaterki, wczuć się w jej sytuacje mogłam, odnieść do swojego życia. Czasem irytowały mnie zachowania dziewczyny. Ja na jej miejscu zrobiłabym inaczej. Natomiast jeśli chodzi o basebaliste, to realnym życiu, nie lubię takich osób, lecz wraz z ilością przeczytanych stron, chłopak zyskał moją sympatię, później szybko ją stracił. Ponadto oboje moją pasje. A dzięki nim ich życie nabiera sensu.

Książka można przeczytać w jeden wieczór. Czyta się ją szybko – między innymi przez dużą liczba dialogów. Język jest prosty, momentami infantylny.


Jeśli macie ochotę na lekką książkę, którą możecie przeczytać po ciężkim dniu, to „Rozgrywka” zdecydowanie do takich należy. Opowieść jest banalna, bardzo słodka, przewidywalna. 

2 komentarze:

  1. No właśnie tego się obawiałam patrząc na okładkę, że będzie to przeciętniak i twoja opinia mnie w tym utwierdziła.
    pozdrawiam
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po twojej opinii stwierdzam, że nie warto czytać tej pozycji. Jest wiele lepszych książek do przeczytania.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń