niedziela, 9 kwietnia 2023

Pomornica - Ewa Przydryga

W ostatnim czasie w mediach społecznościowych poświęconych książkom, królowała Pomornica. Za równo okładka, jak i jej opis z tyłu wzbudziły moje zainteresowanie. A masa pozytywnych recenzji, potęgowała moje zaintrygowanie lekturą. Nie zastanawiając się długo, postanowiłam przeczytać wymieniony wyżej tytuł.

Julia wraz z Wiktorem są młodym małżeństwem. Wprowadzają się do domu rodzinnego Julii, gdzie przed laty wydarzyła się tragedia. Od samego początku mieszkania główną bohaterkę spotykają niemiłe niespodzianki - jedna z nich to balon z zaszyfrowaną wiadomością. 

Pomornica jest to thriller psychologiczny. Autorka wykreowała świetny klimat - pojawia się dziwna mara, występuje dużo mroku i poczucia przerażenia. Dodatkowo akcja toczy się dwutorowo - przeplatają się wydarzenia z 2022 oraz 2006 roku. Pomysł na fabułę jest genialny. Czegoś z takim klimatem, dawno nie czytałam. Zdecydowanie książka wyróżnia się na rynku wydawniczym. 
Jednakże, ja nie potrafiłam się wciągnąć w lekturę. Nie czytałam książki z zapartym tchem. Początek bardzo mnie zaintrygował, środek momentami nudził. Aczkolwiek byłam ciekawa jak się wyjaśni zagadka kryminalna, dlatego też przeczytałam książkę do końca. Finał zaskoczył mnie, ale nie na tyle że wbił mnie w fotel
Pisarka intrygę kryminalną wzbogaciła o wątki dotyczące homoseksualizmu, choroby czy też wykluczenia z grupy rówieśniczej. W ten sposób zagadka stała się bardziej nurtująca.

Pomornica jest to lektura dla czytelników lubiących mroczny i przerażający klimat. 

3 komentarze:

  1. Już sobie pobrałam tę książkę na półkę Legimi i wkrótce będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobała ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie jestem rozdarta. Mam na oku autorkę od jakiegoś czasu, ale ciągle czekam na mocny impuls do lektury.

    OdpowiedzUsuń