sobota, 1 kwietnia 2023

Uwikłana - Alicja Sinicka

 Ostatnio całkowicie przypadkowo trafiam na perełki thrillerowe, obok których nie da się przejść obojętnie. Jakiś czas temu przeczytałam pierwszy tom z cyklu uwikłane. Na tyle mi się podobał, że po kolejną część postanowiłam sięgnąć. Śmiało mogę stwierdzić, że to był dobry pomysł. 

Główną bohaterką jest Zuza Wilk. Dziewczyna po zaginięciu siostry,  nie może dojść do siebie. Wraz z chłopakiem wyprowadzają się, do małej miejscowości na odludziu, w pobliżu lasu. Razem z nimi mieszka brat chłopaka Zuzy i częstym gościem jest Liwia - dziewczyna braciom pomaga przy tworzeniu profilu w aplikacji instagram. 

Początkowo obawiałam się, że Uwikłana będzie bardzo podobna do poprzedniej części. Jednak, okazało że jest to odrębna historia. Treść od początku do końca trzyma poziom. Napięcie towarzyszy cały czas podczas czytania. Mroczna atmosfera, dziwne wydarzenia w życiu głównej bohaterki, nasuwają pytania o co tak naprawdę chodzi.  Kilka wątków, które finalnie tworzą świetną i wciągającą całość. Finał zaskoczył mnie, zdecydowanie jest to zakończenie z efektem wow.

Uwikłana jest to thriller psychologiczny. Został dobrze wykreowany zarówno pod kątem thrillerowym, jak i psychologicznym. Narracja pierwszoosobowa pozwala wczuć się w sytuację Zuzy. Momentami dziewczyna wykazuje się ogromną naiwnością, reaguje impulsywnie na to, co się dzieje w jej życiu. Postać nie wzbudziła mojej sympatii, ze względu na przesadzone zachowanie, nieadekwatne do sytuacji. Jednakże jako poetka  - kobieta sprawdza się świetnie. Pisanie jest dla niej odskocznią od problemów.

Jest moje trzecie spotkanie z twórczością Alicji Sinickiej i z pewnością nie ostatnie. Zdecydowanie polecam fanom thrillerów psychologicznych. Jedna i druga książka z cyklu Uwikłane jest bardzo dobra. Jeśli jednak miałabym wybrać, która lepsza to zdecydowanie Uwikłana bardziej mnie pochłonęła.


4 komentarze:

  1. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam twórczość tej autorki. Na pewno jest się czym zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książki pisarki, potrafi trzymać w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twórczości tej autorki nie znam, ale zapowiada si e ciekawie

    OdpowiedzUsuń