piątek, 14 kwietnia 2023

Piętno Diabła - Adrian Bednarek

 Piętno Diabła jest to kolejna książka, którą przeczytałam z polecenia. Niestety przed sięgnięciem po książkę, nie wiedziałam, że jest to tom piąty, cyklu z Kubą Sobańskim. Aczkolwiek nie utrudniło mi to czytania lektury. 

Główny bohater Kuba Sobański po kilku latach wychodzi z więzienia. Powrót do rzeczywistości nie jest prosty - mężczyzna stracił możliwość pracy jako adwokat. Z rodziną nie ma kontaktu, a zapasy finansowe kończą się. Dodatkowo jego głównym celem po wyjściu z aresztu, chęć zabicia Soni Wodzińskiej

Piętno Diabła to niezwykle hipnotyzująca lektura, która przyciąga czytelnika niczym magnes. A od czytania bardzo trudno się oderwać. Świat wykreowany przez autora - to przede wszystkim luksusy, pieniądze, imprezy, oraz namiętność połączona z chęcią zemsty. 

Główny bohater Kuba - to przede wszystkim typowy samiec alfa. Wzbudza zainteresowanie wśród Pań. Nie stroni od używek. A od czasu to czasu, lubi sobie kogoś zabić, a jego zbrodnie są dosłownie idealne, nie pozostawia po sobie żadnych śladów. 

Kolejną wiodącą postacią jest Sonia. Kobieta, dzięki pieniądzom ojca, prowadzi własną firmę. Wykazuje się niezwykła kobiecą siłą, inteligencją oraz sprytem. Chcąc dać upust swoim emocjom - również zabija.

Bardzo mi się podoba, że wydarzenia poznajemy z perspektywy mordercy. Nie ma tu typowego śledztwa, tylko krok po kroku czytelnik śledzi poczynania zbrodniarza, zarówno jego życie prywatne, przygotowania do morderstwa, zbrodnię i powrót do rzeczywistości po wszystkim. 

 Książkę pochłania się w szybkim tempie. A po przeczytaniu czytelnik czuje niedosyt. Finał zaskakuje, a po jego przeczytaniu miałam niesamowitą chęć na kolejny tom z głównymi bohaterami. Serdecznie polecam!

1 komentarz:

  1. Poznawanie tego cyklu dopiero przede mną, ale jestem go bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń