niedziela, 6 września 2020

Mój ukochany wróg - Karolina Głogowska

 "(...) Ale to fatalne uczucie, kiedy podejmujesz jedną z ważniejszych decyzji w swoim życiu i prawie natychmiast okazuje się, że to było najgorsze, co mogłeś zrobić."

Jakiś czas temu książka Mój ukochany wróg była popularna w Internecie. Po zapoznaniu się ze z recenzjami, bardzo chciałam przeczytać ten tytuł. Zaintrygowała mnie postać głównego bohatera. Gdy nadarzyła świetna okazja, pozycja ta zasiliła moją biblioteczkę. 

Mój ukochany wróg przykuwa uwagę samą okładką. A gdy tylko zaczęłam czytać, nie mogłam oderwać się od lektury.  Autorka przedstawiła historię trzech kobiet - Niki, Wioletty, Ady. Punktem wspólnym tych opowieści jest Jonasz.  Mężczyzna błyszczy w tłumie, z łatwością zjednuje sobie sympatię kobiet. Potrafi je oczarować, a następnie zmanipulować do swoich celów. 

Najmocniejszą stroną książki jest kreacja Jonasza. Autorka pokazała czytelnikowi sposób działania psychopaty, który nie jest przypadkowy.  Począwszy od doboru ofiar - najczęściej są to kobiety, które po przejściach, mocno angażują się w związek. Cechują się wyrozumiałością, lojalnością, empatycznością.  Psychopata wabi swoją ofiarę między innymi poprzez grę słów, pozorne zainteresowanie. Stopniowo kontroluje emocje swojej wybranki. Chce być dla niej najważniejszy, a gdy udaje mu się osiągnąć cel, znajduje sobie nową ofiarę. 

Pomimo tego, że przytoczone historie są do siebie podobne, to i tak w pewnych momentach pojawił się element zaskoczenia, który ubarwiał treść. Autorka ujęła problem w intrygujący sposób, tak że oderwanie się od lektury było czymś niemożliwym. Czytając, miałam poczucie, że to samo może spotkać mnie. 

Książka jest przestrogą dla wszystkich kobiet. Nigdy nie wiadomo, kiedy na naszej drodze pojawi się psychopata. Warto dwa razy się zastanowić, zanim wpuścimy kogoś do swojego życia.

Mój ukochany wróg to pozycja godna polecenia. 

11 komentarzy:

  1. Mam tę książkę i na pewno będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że mnie ona nie zaciekawiła

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie życiowe historie - ale wtedy ważna jest kreacja bohaterów, tutaj piszesz że to mocna strona książki więc wezmę ten tytuł pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również polecam! Bardzo dobra książka 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm ciekawa formuła, myślę, że warto sprawdzić, jak się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie się zapowiada, lubię zestawienie skrajnych bohaterów, chętnie zajrzę do książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę, ta książka brzmi ciekawie, a najbardziej właśnie przyciąga opis Jonasza. Muszę ją wpisać na swoją listę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukam ciekawego thrillera,a tego typu bardzo lubię, bo poznajemy taki psychologizm postaci.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Już zapisałam tytuł. W wolnej chwili ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na razie spasuję, choć nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń