wtorek, 1 września 2020

Sfora - Przemysław Piotrowski

 Piętno Przemysława Piotrkowskiego bardzo mnie zachwyciło. Gdy na rynku wydawniczym pojawiła się Sfora, nie zwlekając długo, sięgnęłam po nią. 

W lesie zostaje odnaleziona ludzka ręka, a podobnym czasie ginie zakonnica. Krążą też pogłoski o grasującym w okolicy wilkołaku. Taki zarys fabuły wystarczył, aby pobudzić moje zainteresowanie książką. Zaczęło się przerażająco i zostało tak do końca. Fabuła również ściśle nawiązuje do wydarzeń z poprzedniego tomu, dlatego warto czytać po kolei.

Największym plusem jest mega wciągająca, porywająca fabuła. Sfora to jest jedna z tych książek, która pochłania do granic możliwości i nie pozwala się od siebie oderwać na długie godziny. Napięcia nie brakuje. Adrenalina rośnie z każdą kolejną przeczytaną stroną.

Oprócz dobrze zbudowanego napięcia, autor rewelacyjnie wykreował klimat książki, gdzie strach jest nieodłącznym elementem.  W ciemnym zaułkach zwykły trzask gałęzi może wywołać dreszcze, a co dopiero wycie wilków. 

Postać mordercy również została świetnie wykreowana. Począwszy od jego wyglądu, który wzbudza zarazem strach i niesmak. Przez jego zachowanie, które przeraża. Po raz pierwszy spotkałam się z tak wykreowanym psychopatą w świecie literackim. 

Po przeczytaniu całości stwierdziłam, że Sfora spełniła wszelkie moje oczekiwania. Na dodatek,aby było bardziej ciekawie, autor na końcu zamieścił mały przedsmak wprowadzający do trzeciego tomu z Igorem Brudnym. 

Uwielbiam całym sercem kryminały, które mrożą krew w żyłach. Gdzie akcja prowadzona jest wartko i dynamicznie, a treść pochłania mnie w maksymalny sposób. Tak było w przypadku Sfory.  Jest to jedna z lepszych książek przeczytanych w tym roku. 




14 komentarzy:

  1. Ostatnio czytałam dość podobny pomysł, z tym, że trochę mniej było wilków, a więcej psów. Lubię takie klimaty, a Sfory jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż za zbieg okoliczności 😉 właśnie zakupiłam tą książką w formie audiobooka 😀 po takiej recencji pozostaje tylko usiąść wygodnie i poddać się emocjom wynikającym ze słuchania tej historii 🤩

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłaby mi się spodobać ta książka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka już na mnie czeka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszędzie widzę tę książkę. Intryguje mnie 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Głośno o tej książce i mam na nią ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam naprawdę sporą chęć na spotkanie z tym tytułem, klimaty czytelnicze, w które z wielkim entuzjazmem wchodzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiła mnie, choć okładka nie zachęca i nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  10. Obie pozycje są w planach, bo to zdecydowanie moje klimaty. Lubię takie tajemnicze, mroczne i nieprzewidywalne historie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zarówno "Piętno" jak i tę książkę mam w planach. Bardzo lubię takie klimaty i jestem bardzo ich ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię książki, które wywołują emocje. Lubię poczuć też strach w trakcie czytania,a jeśli książka ma to w sobie to zdecydowanie jest godna przeczytania.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jestem do niej przekonana. Może kiedyś dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko ok i fabuła i klimat i dobre recenzje które ta seria zbiera, ale te okładki zdecydowanie mnie od siebie odpychają

    OdpowiedzUsuń