poniedziałek, 2 lipca 2018

"Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa" - Jessica Pennington

Autorka: Jessica Pennington
Tytuł: Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa
Wydawnictwo: Jaguar
Tłumaczyła: Małgorzata Żbikowska
Liczba stron: 301



Czy w drodze do własnego szczęścia, warto wybaczyć drugiej osobie?

Moim ulubionym gatunkiem są kryminały/thrillery, aczkolwiek czasami dla odmiany, decyduję się przeczytać coś innego. Tym razem mój wybór padł na interesującą młodzieżówkę "Piosenki o miłości oraz inne kłamstwa". Mnie osobiście zaintrygował ten tytuł, więc byłam ciekawa co się będzie kryło, za jego treścią. A na dodatek okładka książki przyciągała spojrzenie.

Zagraniczne młodzieżówki kojarzą mi się z przede wszystkim z zespołami muzycznymi. Muzyka jest często pasją bohaterów książek. A obok muzyki pojawia się przeważnie miłość i problemy z nią związane. Schemat, powtarzający się wielokrotnie w literaturze NA.  Dlatego też ciekawiło mnie w jaki sposób autorka ujęła główny wątek i czy choć trochę wyróżnia wśród innych podobnych książek.



Narracja w książce jest pierwszoosobowa, na zmianę oczami Ginny lub Camerona, w czasie przeszłym i obecnym. Lubię taki rodzaj narracji, ponieważ pozwala mi na wczucie się w bohaterów. A ponadto dzięki temu zabiegowi poznaję sytuację z dwóch perspektyw. Jak na młodzieżówkę przystało w treści mamy do czynienia emocjami, uczuciami, problemami nastoletnich bohaterów, a obok tego ciekawą pasję, jaką jest muzyka.

Główną bohaterką jest Ginny, nazywana też Virginią.  Dziewczyna jest niezwykle utalentowana, aczkolwiek nie zdaje sobie z tego sprawy. Mało pewna siebie, boi się kompromitacji przed ludźmi. W pewnej chwili talent bohaterki dostrzega pewien chłopak, który również interesuje się muzyką. Pomaga Virgini uwierzyć w siebie. A nawet staje się bratnią duszą nastolatki.

Książka jest refleksyjna, oprócz głównego wątku miłosnego i muzycznego, występuje kilka mniejszych, ale dość istotnych problemów. Przede wszystkim autorka podkreśliła, że z własnymi lękami można walczyć. Wskazała ciekawy plan działania, dzięki któremu można zyskać większą pewność siebie. Ponadto, bohaterowie nie skupiali się tylko i wyłącznie na sobie. Opieka nad starszymi osobami w ich życiu, stanowiła dla nich wartość!

Historia jakich wiele na rynku wydawniczym. Aczkolwiek jest w niej coś takiego, co sprawia, że odbieram książkę pozytywnie.  Doceniam książkę szczególnie za emocje i portret psychologiczny głównej bohaterki! Lektura idealna na wakacje.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Jaguar.



14 komentarzy:

  1. Mimo że ksiazka swego czasu mnie dość mocno interesowała, to jednak ją sobie odpuszczę, ostatnio zbyt duża liczba młodzieżówek zasila moja biblioteczkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Całe życie uczę się sztuki wybaczania, czasem tak trudno odpuścić komuś przewinienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktualnie mam trochę przesyt historii, których jest już sporo na rynku wydawniczym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale całkiem podoba mi się sama szata graficzna okładki :)

      Usuń
  4. Ta okładka jest cudowna! Mam ochotę przeczytać tę książkę.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie książki to już nie dla mnie, ale cieszę się, że Tobie się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa książka :) taka w sam raz na lato. Skoro wyróżnia się na tle podobnych pozycji, to będę musiała sięgnąć po tę książkę 📖

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyraziście wykreowany portret głównego bohatera to cenny element. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomyślę o niej przy kolejnych książkowych zakupach

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem, jeszcze pomyślę. Ta tematyka jest dla mnie zbyt oklepana i oczytana.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie jestem przekonana. Muszę się zastanowić.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń