środa, 4 listopada 2020

Grzech zaniechania - Małgorzata Rogola

 

Po kilkumiesięcznej przerwie od serii z Agatą Górską i Sławkiem Tomczykiem, z ogromną radością sięgnęłam po piąty tom Grzech Zaniechania

Tym razem treść kręci się wokół dwóch śledztw. Jedno z nich powiązane jest z prywatnym życiem policjantki Agaty Górskiej, natomiast drugie dotyczy zwłok znalezionych w ośrodku terapeutycznym.



Książka zaczęła się w niezwykle intrygujący sposób. Pojawiło się wiele niewiadomych i  niełączących się wątków. Ja przepadłam od samego początku, treść niesamowicie mocno mnie pochłonęła, szczególnie fragmenty związane z główną bohaterką.

Podoba mi się pomysł na fabułę - śledztwa przeplatają się, dzięki temu akcja jest zacznie ciekawsza. Poza tym autorka, tak jak w poprzednich tomach poruszała problem społeczny, tym razem powiązany z dziećmi autystycznymi, zaburzeniami integracji sensorycznej.

Bardzo polubiłam duet Agata Górska i Sławek Tomczyk. Oboje mają silne charaktery, a takie cechy w kryminałach są wskazane. Bardzo cenie sobie odważne kobiece postacie. Poza głównymi bohaterami, moją uwagę, zwróciła również postać matki, której dziecko uczęszczało do ośrodka terapeutycznego. Postać została  świetnie wykreowana, jako matka nadmiernie opiekuńcza i kontrolująca. 

Nie jest to mocny i krwawy kryminał, aczkolwiek mimo to książką mi się podobała. Autorka łączy w treści zarówno wątki obyczajowe, jak i kryminalne, a ich proporcje są dobrze dobrane. Całość jest napisana lekko i płynnie  Finał łatwo przewidzieć, ale nie odebrało mi to radości czytania. 

Czytanie lektury uatrakcyjniłam sobie poprzez słuchanie piosenek w wymienionych w treści.  Miło wiedzieć i słyszeć, w jakiej muzyce gustuje Górska. 

Grzech  zaniechania jest moim ulubionym tomem z cyklu. Ja czytając książkę, spędziłam świetnie czas!

7 komentarzy:

  1. Muszę w końcu przeczytać coś tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że nadal ta seria tak ci się podoba. Ja nie miałam jeszcze okazji jej poznać 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten cykl nie jest mi znany, ale mocno zakręciłaś mnie do jego poznania. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo piosenki w treści - lubię czasami się tym inspirować, zwłaszcza jak na końcu jest całą lista i potem sobie puszczam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Te przygody czytelnicze jeszcze przede mną, ale jako że lubię takie klimaty, to z pewnością wezmę się za książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę nadrobić tę serię, wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń