niedziela, 22 listopada 2020

Nie patrz - Marcel Moss

Nie patrz to moje pierwsze spotkanie z twórczością Marcela Mossa. Przeglądając zdjęcia na instagramie czytałam wiele pozytywnych opinii. Postanowiłam sama przekonać się i wyrobić sobie własne zdanie.

Ewa pracuje jako psychoteraputyka. Pewnego dnia dostaje wiadomość od swojej dawnej pacjentki, która szantażuje ją nagraniem video. 



Nie spodziewałam się, że książka tak bardzo mi się spodoba. Treść trzyma w napięciu od samego początku do końca. Akcja jest poprowadzona w sposób jaki najbardziej lubię - wartko, dynamicznie, bez zbędnych opisów. Autor stworzył niezwykle kontrowersyjne wątki, które całości tworzą przerażający thriller. Z każdą kolejną stroną czułam się coraz bardziej zaskoczona wyobraźnią autora, a zarazem byłam zaintrygowana tym, co wydarzy się dalej. 

Książka jest pełna tajemnic i mrocznego klimatu. Akcja opisywana jest głównie z perspektywy Ewy, Niny oraz Adama w narracji pierwszoosobowej. Początkowo historie bohaterów nie łączyły się w całość. Wraz z rozwojem akcji poszczególne wątki zaczęły się splatać, by stworzyć razem piorunującą opowieść.

Bohaterowie z perspektywy psychologicznej są świetnie wykreowani. Ich zachowania wstrząsają, wzbudzają momentami niesmak, czy też szokują.  Każda z na swój sposób jest zła.. Ich zawiłe, skomplikowane relacje są dziwne, a wręcz chore.

Bardzo żałuję, że nie miałam okazji czytać pierwszego tomu z trylogii hejterskiej, ale z pewnością to nadrobię. Nie patrz zdecydowanie mogę określić moim hitem czytelniczym 2020. Jest to mocny kryminał, który wywarł na mnie ogromne wrażenie! :D

9 komentarzy:

  1. Mam dopiero w planach przeczytać książki tego autora. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. O, być może sięgnę :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka w moim typie, będę ja miała na uwadze ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam w planie mimo pochlebnych recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Nie odpisuj" i bardzo mi się ta książka spodobała, mam w planach inne książki Mossa m.in tą, więc super, że przybliżyłaś fabułę i jestem nią bardzo zachwycona.
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  6. Tego autora książki mam dopiero w planach, ale mam nadzieję, że coś uda mi się przeczytać z jego twórczości w tym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale jestem właśnie po lekturze "Utraconych" autora i muszę przyznać, że już mnie do siebie przekonał :)Świetna książka, na która warto zwrócić uwagę :)

    OdpowiedzUsuń