środa, 15 lipca 2020

Rana - Wojciech Chmielarz

Po przeczytaniu Wyrwy, postanowiłam sięgnąć po inne książki Wojciecha Chmielarza. Czytałam pozytywne opinie  o Ranie, dlatego też postanowiłam sama sprawdzić czy ja również zachwycę się książką.




Pierwszym ogromnym plusem książki jest fabuła. Treść opowiada o losach wybranych nauczycielek oraz uczniów z prywatnej szkoły w Warszawie na czele z panią dyrektor. Szkoła to nie tylko nauka, to przede wszystkim społeczność osób, pochodzących z różnych środowisk rodzinnych, tworzących razem złożoną całość. 
Ściśle z fabułą wiążą liczne problemy społeczne, na które autor zwrócił uwagę, takie jak: niesprawiedliwość ocenianiu, faworyzacja ze względu na pochodzenie społeczne, funkcjonowanie rodziny, przemoc, alkoholizm, samotność i inne.  Autor przedstawia historie kilku postaci - pełne bólu i ciemnej strony ludzkiego życia. Pisarz poprzez kreacje wszystkich postaci pokazał, że zło w drzemie każdym człowieku i w sytuacjach trudnych może się ujawnić. 
Akcja biegnie w zawrotnie szybkim tempie, rozwinięta jest zarówno pod kątem psychologicznym, jak i kryminalnym, z dodatkiem nuty miłości. Proporcje są idealnie wyważone. Treść wzbudza emocje i wstrząsa czytelnikiem. dogłębnie. Zło w książce czai się na każdym roku. To zadziwiające, ile krzywd i ran może jeden człowiek wyrządzić drugiemu. 
Zagadka kryminalna została poprowadzona świetnie - na tyle dobrze, że finału nie przewidziałam. 

Jestem na tak, gorąco polecam! 

8 komentarzy:

  1. Mam w planach poznać tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze Chmielarza, ale jego rózne recenzje już tak ;) Ta zbiera chyba najbardziej urozmaicone.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam "Żmijowisko", "Wyrwę" i "Ranę" i choć każda jest inna,wszystkie łączy jedno. Są bardzo dobrze napisane, fabuła jest wciągająca. Chmielarz naprawdę dobrze potrafi ukazać ludzkie przywary. Super recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się ciekawie. Muszę w końcu sięgnąć po coś tego autora, bo wcześniej się jakoś nie złożyło... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć :) Świetny blog. Zapraszam do mnie, jestem tu nowa :) Miłego dnia życzę! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że mogłaby mnie zainteresować ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam twórczość tego autora.''Rana"cierpliwie czeka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie miałam okazji czytać książek autora. Być może kiedyś uda mi się nadrobić 😊

    OdpowiedzUsuń