czwartek, 18 czerwca 2020

Zostań ile chcesz - Anna H. Niemczynow

Czerwiec postanowiłam rozpocząć od klimatów romantycznych. Pierwszą książką, którą przeczytałam w całości to Zostań ile chcesz Anny H. Niemczynow. Jest to moje drugie spotkanie z twórczością autorki. Po pierwszym miałam mieszane odczucia, byłam ciekawa jak będzie tym razem.


Głównymi bohaterami są Alicja oraz Maciej. Kobieta rozstała się z poprzednim partnerem, ma jedną córkę oraz pracuje jako urzędniczka i trenerka fitness. Na zewnątrz wydaje się silna i odważna, lecz w wewnątrz czuje się samotna. Z kolei Maciej - po rozwodzie, próbuje odnaleźć swoje własne szczęście poprzez portale randkowe.

Najbardziej podobało mi się ukazanie roli portali randkowych w współczesnym świecie. Autorka podkreśliła, w jakim celu niektórzy korzystają z tego typu serwisów. Właściwie wśród setek użytkowników, znajdzie się tylko jedna perełka, która może porwać serce. Poza tym, po trudnych doświadczeniach życiowych, nie jest łatwo, zaufać drugiej osobie. Potrzeba czasu, cierpliwości, aby na nowo, otworzyć się na miłość. W dzisiejszych czasach, jednym ze sposobów na poznanie drugiej połówki jest Internet, niezależnie od wieku. 

Książka jest pisana z perspektywy Alicji oraz Macieja. Czyta się ją lekko i przyjemnie, momentami z uśmiechem na twarzy. Powieść daje nadzieje na lepsze jutro. Pokazuje, że na miłość nigdy nie jest za późno. Chwilami główna bohaterka zachowywała się, jak rozwydrzona księżniczka. Nieświadomie utrudniała sobie drogę do szczęścia, które miała na wyciągnięcie ręki. Z kolei Maciej wykazywał się ogromną dawką cierpliwości i zrozumienia w stosunku do swojej wybranki. Nie poddał się, walczył do samego końca.Czytając, miałam wrażenie, że poprzednia książka autorki, bardziej trafiła w moje gusta czytelnicze. W tym przypadku zabrakło mi większej dawki emocji. 

Zostań jeśli chcesz to opowieść o drodze do własnego szczęścia, która może umilić wolne popołudnie.


11 komentarzy:

  1. Twórczość autorki bardzo lubię i cenię, dlatego na pewno sięgnę po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na nią oko, zostawiam na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książki tej autorki. Każda jest magiczna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tytuły, które uśmiechają się do mnie zwłaszcza podczas wakacyjnych dni, na ciepłe i radosne czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem komu mogę polecić, albo kupić na prezent😉

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że spodobałaby mi się ta fabuła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi jak sympatyczna, letnia obyczajówka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio coraz mniej czytam takich książek, ale w tej fabuła mnie zaintrygowała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam jeszcze twórczości tejże autorki być może dlatego, że nie przepadam za powieściami romantycznymi. Oczywiście czasami zdarza mi się po nie sięgnąć i możliwe, że kiedyś skuszę się na coś tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie czyste romanse też nie biorą, ale czasem się wyłamuję, kiedy książka jest z szerszym kontekstowo obyczajowym tłem, ciekawym przesłaniem.

      Usuń