czwartek, 4 czerwca 2020

Piętno - Przemysław Piotrowski

W ostatnim jedną z najlepiej ocenianych książek jest Piętno Przemysława Piotrowskiego. Nie spotkałam z ani jedną negatywną opinią o wymienionej wyżej pozycji. Postanowiłam sprawdzić na czym polega fenomen autora.

Mężczyzna bliźniaczo podobny do komisarza stołecznej policji, został oskarżony o popełnienie brutalnego morderstwa. Policjant postanawia zmierzyć się ze swoją przeszłością.



Od pierwszych stron autor wprowadza czytelnika w świat nietypowej aury tajemnicy i mroku. Zachwycona klimatem, z łatwością wkręciłam się w treść, która pochłonęła mnie w maksymalnym stopniu. Czułam, że czytam kryminał z krwi i  kości, o czym świadczyły opisy sadystycznych zbrodni. Dreszcze i ciary gwarantowane, niczym jak przy książkach Chrisa Cartera.
Akcja jest wartka, dynamiczna i przede wszystkim niesamowicie wciągająca. Fali emocji i adrenaliny nie brakuje. Napięcie towarzyszy czytaniu od samego początku do końca Uwielbiam razem z policjantami rozwiązywać zagadkę kryminalną i cenię sobie wnikliwe prowadzenie śledztwa tak jak było w tym przypadku. 
Postacie zyskały moją sympatię. Począwszy od głównego bohatera Igora Brudnego - policjant z powołania, bezwzględny, twardy, pozornie nieokazujący słabości. Poza nim na szczególną uwagę zasługują: jego była partnerka z pracy - niesamowicie odważna i twarda kobieta oraz sadystyczny morderca.
Treść została opleciona poważnymi tematami społecznymi, o których głośno się nie mówi. Dzięki temu całość nabrała naprawdę mocnego charakteru, a intryga kryminalna zyskała kolejne dno. 
Po przeczytaniu całości,  śmiało mogę stwierdzić, że Piętno to mój kolejny hit 2020 roku. Zakończenie powaliło na kolona.
Piętno jest to kryminał składający się z elementów takich jakie lubię: psychopatyczny, brutalny morderca, aura mroku  i strachu, ogromna dawka napięcia i mega dobry pomysł na fabułę, gorąco zachęcam do przeczytania. 
 

11 komentarzy:

  1. Bardzo chcę przeczytać tę książkę i na pewno to zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pozostaje mi nic innego jak sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele dobrego czytałam o tej książce i już czeka na moim czytniku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo sobie cenię tego autora, więc prędzej lub później, ale z pewnością się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przerażająca, ale mega intrygująca okładka. Ja też nie słyszałam o książce nic negatywnego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na co dzień nie sięgam raczej po kryminały, ale opisana w tej książce historia wydaje się mieć w sobie coś intrygującego, więc byłabym skłonna sięgnąć i poznać bohaterów jak i okoliczności, w jakich zostali postawieni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce i długa zastanawiałam się czy ją przeczytać. Ale nie ma co myśleć nad tym, tylko czas ją kupić i wspólnie z bohaterami przeżyć tę historię! Uwielbiam mocne książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tej pozycji, ale skoro polecasz, to może przyjrzę się jej bliżej nawet mimo faktu, że jest to kryminał.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Chociaż nie do końca są to moje klimaty, historia brzmi bardzo intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, dla mnie też "Piętno" to jedna z najlepszych książek przeczytanych w tym roku :D
    co prawda ja tam nie ufałam Igorowi :P mnie nie przekonał jego sposób bycia, ale i tak całość sztos!

    OdpowiedzUsuń
  11. Intryguje mnie to zakończenie, które Twoim zdaniem powala na kolana.

    OdpowiedzUsuń