poniedziałek, 5 lutego 2018

"Idealna" - Magda Stachula

Autorka: Magda Stachula
Tytuł: Idealna
Wydawnictwo: Między Słowami
Liczba stron: 381
Rok wydania: 2017



Zdecydowałam się przeczytać Idealną, ponieważ chciałam mieć porównanie między nią a Trzecią. Po drugie okładka przykuwa uwagę, więc nie mogłam przejść obok tej książki obojętnie. Ponadto opis z okładki brzmi intrygująco.

Anita prawie nie wychodzi z domu. Podgląda ludzi przez kamery miejskiego monitoringu. To jej okno na świat, które pozwala kontrolować wszystko i wszystkich. I zapomnieć o sypiącym się małżeństwie oraz dziecku, które bardzo chciałaby mieć. 
Pewnego dnia znajduje w szafie sukienkę, której nie kupiła. Później szminkę, która jej nie pasuje. Potem wydarza się coś jeszcze…
Ktoś wie o niej wszystko. I powoli realizuje swój plan.

Zdecydowanie zgadzam się z tym, co jest napisane na okładce Książka, od której nie można się oderwać. Czytając wieczorem tę pozycję, wczułam się idealnie w thrillerowy klimat. Gdy kilka godzin później, wypadało iść spać, byłam zbyt pochłonięta historią opisywaną przez autorkę. Chciałam jak najszybciej skończyć czytać tę powieść. Jednak, wygrał rozsądek i poszłam spać. Aczkolwiek na drugi dzień rano,  dokończyłam czytanie Idealnej.



Idealna wciąga od pierwszych stron, a im więcej przeczytałam, tym bardziej byłam zafascynowana tym, co czytam. Na pierwszy rzut oka, historia może wydawać się bardzo banalna. Jednak w połączeniu z kreacjami psychologicznymi bohaterów, opowieść brzmi intrygująco.

Anita – główna bohaterka, ma problemy z zajściem w ciążę. Co wpływa na kłopoty w małżeństwie, a także na osobowość tej postaci. Kobieta praktycznie nie wychodzi z domu, olewa swoje obowiązki. Jej głównym zainteresowaniem jest podglądanie ludzi przez miejski monitoring.

Adam – jest mężem Anity, zajmuje wysokie stanowisko w pracy. Poznajemy go jako osobę, która ucieka od żony. Nie potrafi rozwiązywać problemów tu i teraz. A swoim zachowaniem nie daje wystarczającego wsparcia Anicie.

Historię poznajemy z perspektywy Anity, Adama, Marty oraz Szymona. Narracja jest pierwszoosobowa, co ułatwia nam wczucie się w sytuację każdej z postaci. Wczuwając się w daną postać, przeżywamy razem z nią wszystkie wydarzenia. Czujemy całą masę emocji od pozytywnych do negatywnych.

Zachowanie jednej z bohaterek szokuje. Nie jest zgodne z ogólnie przyjętym systemem moralnym. Takie wykreowanie postaci, uatrakcyjniło książkę .

Dawno żadnej książki nie przeczytałam w tak krótkim czasie. A gdy tylko sięgnęłam po Idealną, czas za szybko mijał. Autorka posługuje się prostym, zrozumiałym stylem pisania. Dzięki temu, thriller ten ,czyta się bardzo szybko.

Debiut Magdy Stachuli bardziej podoba mi się od Trzeciej. Przede wszystkim dlatego, że Trzecia tak bardzo mnie nie pochłonęła. Nie mogłam się wciągnąć w historię. 


Polecam! Idealna jest dobrym thrillerem psychologicznym. Masa emocji, ogromne napięcie oraz dobrze wykreowane postacie powodują, że od książki trudno oderwać się. 

21 komentarzy:

  1. Mam tę książkę od dłuższego czasu. Zachęciłaś mnie do tego, żebym wreszcie się za nią zabrała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach, więc z chęcią się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skutecznie zachęciłaś mnie, aby rozejrzeć się za książką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super recenzja, ale jeszcze się wstrzymam z zakupem jej.Nie do końca jestem przekonana do tej książki, pozdrawiam zaczytanajola

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam problem z książkami pisanymi w pierwszej osobie, jakoś ciężko mi się je czysta... Ale może się przełamię i przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zachęcająca recenzja, muszę zapisać sobie ten tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam thrillery. Może uda mi się znaleźć czas na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dokładnie, wciąga od pierwszych stron. To na prawdę udany debiut. "Trzecia" jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  9. Troszkę nie moje klimaty, ale ta wartka akcja mnie zachęca. I te cukierki na zdjęciu hah, jestem hungry... :o :)
    Buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Recenzja bardzo kusząca. Nie jest to do końca mój klimat, ale czasem warto przeczytać coś innego.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam ten tytuł i, podobnie jak Tobie, bardzo, bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się w końcu zapoznać z tą autorką, bo niemiłosiernie mnie intryguje! Koniecznie się zaopatrzę w ten twór.


    Książkowy Zakątek

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a to kolejna pozytywna recenzja tej pozycji, więc kiedyś na pewno po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Na półce mam "Trzecią" i walczę z pokusą sięgnięcia po tę książkę :) jak tylko odrobię się z książek od wydawnictw, to się za nią biorę.

    Pozdrawiam i obserwuję,
    toukie z http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/ 💖

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie moje klimaty, ale recenzja bardzo kusi...

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta przygoda czytelnicza jeszcze przede mną, thrillery psychologiczne zawsze mnie skuszą. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka zgodnie z tytułem idealna polecam

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam "Trzecią" BARDZO mi się podobała, może więc czas, by zapoznać się z "Idealną"

    OdpowiedzUsuń
  19. Niestety sama borykam się z problemami ciążowymi, więc nie ma szans na czytanie o tym u innych ;( Nie przeczę jednak, że owa książka może być na prawdę zacna.

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę do niej koniecznie zerknąć ;)

    OdpowiedzUsuń