piątek, 9 lutego 2018

"Bez pożegnania" - Harlan Coben

Autor: Harlan Coben
Tytuł: Bez pożegnania
Tytuł oryginału: Gone for good
Przełożył: Zbigniew A. Królicki
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2017 (wydanie kieszonkowe)
Liczba stron: 415

Przeczytałam już kilkanaście książek, autorstwa Harlana Cobena. Od czasu do czasu, z miłą chęcią, sięgam po jego kolejną powieść. Polubiłam styl pisania autora, nie mam do niego większych zastrzeżeń.  Tym razem zdecydowałam się przeczytać Bez pożegnania.

Tylko jeden człowiek zna prawdę.

Ken Klein.

Posądzony przed jedenastoma laty o zgwałcenie i zamordowanie dziewczyny młodszego brata, Willa, ścigany przez FBI, rozpłynął się w powietrzu, a po jakimś czasie ludzie uznali, że zginął. Nie wszyscy. Na łożu śmierci matka wyznaje Willowi, że jego brat wciąż żyje, a zdjęcie Kena – zrobione przed dwoma laty – potwierdza, że jej słowa nie były majaczeniem umierającej kobiety. Will czuje, że musi odnaleźć brata, a kiedy znika jego ukochana, Sheilla, ta potrzeba zamienia się w konieczność. Czy istnieje jakiś związek między jej zaginięciem a dawną tragedią?

Z perspektywy zwykłego czytelnika, główny bohater został ciężko doświadczony przez los. Najpierw śmierć matki, a potem kolejne niezbyt przyjemne wydarzenia. Mimo wielu przykrych przeżyć, mężczyzna chce się dowiedzieć, czy jego brat naprawdę żyje. Im bardziej zagłębia się w sprawę, tym więcej niespodzianek odkrywa. W trudach życia pomaga mu jego przyjaciel Squares. Swoją drogą, panowanie przypominają mi lekko Myrona i Wina (Znanych z cyklu Mryon Bolitar)


Chyba jestem znudzona twórczością Cobena. Książka jest bardzo dobra, ale nie wywołała większego zachwytu. Czytałam, czytałam, ale nie czułam się pochłonięta przez treść. Standardowo, jak to bywa u tego autora, pomysł na fabułę cechuje się oryginalnością. Nie  jest to prosta, nieskomplikowana zagadka kryminalna, którą można rozwiązać w mgnieniu oka.  Intryga jest bardzo zawiła, opleciona licznymi zwrotami akcji, z ogromną nutą tajemniczości. Taka tajemniczość, wywołuje idealny dla thrillera klimat. Ponadto wątki współczesne są połączone z tajemnicą z przeszłości, co świetnie uzupełnia się w powieści. Do samego końca, nie wiedziałam o co tak naprawdę, w tym wszystkim chodzi. A finał, który zaprezentował autor zaskoczył w każdym calu.



Pytania z okładki Co naprawdę wiesz o człowieku, którego kochasz oddaje sens pewnych wydarzeń z powieści. O czym przekonał się główny bohater – Will Klein. Czasami, w wyniku różnych doświadczeń, dowiadujemy się czegoś nowego, o bliskiej nam osobie. Wiedza ta może nas przytłoczyć..a efekcie czujemy się, z tym wszystkim nieswojo.

Pamiętam swoją ekscytację bo przeczytaniu W głębi lasu. Masa emocji się przeze mnie przelewała. A w tej książce, mi ich brakuje. Bardzo spokojnie, bez poruszenia, przeczytałam całą powieść. Wolę, kiedy zachwycam się nad tym co czytam. Gdy śmiało mogę powiedzieć – „Brak mi słów, mistrzostwo”. Po przeczytaniu Bez pożegnania, nie mogę stwierdzić takiego stanu rzeczy.


Bez pożegnania nie jest najlepszym thrillerem Harlana Cobena, jakim do tej pory przeczytałam. Aczkolwiek mimo wszystko, polecam miłośnikom sensacyjno-kryminalno-thrillerowych książek. 

15 komentarzy:

  1. Sama mam za sobą już wiele ksiażek autora, i czasem bywa własnie, że jedna jest bardo dobra, inna nieco słabsza, a mimo to i tak z wielką chęcią sięgam po jego ksiązki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie poznałam jeszcze twórczości autora( bo nie pamiętam nic z jego nazwiskiem), może kiedyś nadrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam twórczość tego autora, ta książka jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię styl Cobena i jego książki, ale ta jest jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super mi się tą pozycje czytało i mam nadziej że "W domu" ma podobny klimat pozdrawiam zaczytanajola

    OdpowiedzUsuń
  6. Choć napisałaś, że nie jest to najlepszy thriller Cobena, to po niego sięgnę, bo mam zamiar poznać wszystkie książki autora :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cobena znam i z pewnością i tą pozycję prędzej lub później przeczytam.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  8. Po książki tej autorki muszę sięgnąć. Może zacznę przygodę z twórczością Coben od tej książki :)

    Pozdrawiam,
    toukie z ksiazkowa-przystan.blogspot.com 💘

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią sięgam po książki autora, lubię klimat, który w nich odnajduję. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam kilka książek Cobena i jeszcze się nie zawiodłam. Ale sięgam po nie co jakiś czas, właśnie po to by się nie znudzić nimi.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie thrillery to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to ja nieśmiało powiem, że nic nie czytałam jeszcze pana Cobena... Dzięki Tobie wiem, że zacznę od innej Jego książki - dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń