środa, 21 sierpnia 2024

Za granicą - Wojciech Chmielarz

 Do przeczytania książki Za granicą skłoniła mnie nieprzyjemna aura pogodowa za oknem. Autor zabiera czytelnika do słonecznej Chorwacji. Główni bohaterowie Daria, Marek oraz ich syn spędzają tygodniowy urlop wymienionym wcześniej kraju. Szybko mają okazje poznać się z inna parą, która mieszka blisko.  Jednakże Marka mimo urlopu pochłonęła praca zawodowa, A Daria zaprzyjaźnią z nowymi znajomymi. Akcja biegnie powoli, początkowo nudnawo, ale pewnym momencie przyspiesza i zaczyna się robić ciekawie.

Książkę przeczytałam w idealnym momencie, ponieważ trwają wakacje. A letni thriller z wątkiem wakacyjnym, jest pożądany w tym okresie. Pomysł na fabułę podoba mi się. Jeśli chodzi o bohaterów to pierwsze skrzypce gra Daria. Przyjechała na urlop z rodziną na urlop, jednakże mąż pogrąża się w pracy. Siłą rzeczy, ab nie czuć się samotnie zaprzyjaźnia się z Verą i jej partnerem. Kobieta ma okazje zasmakować innego życia niż znała do tej pory. Marek nie wzbudza sympatii, wydaje się twardo stąpający po ziemi i ceni pracę ponad wszystko. Poznana przez nich para jest elementem tworzący klimat książki - dominuje od nich tajemnica i nieco inne podejście do związków.

Książka pomimo średniego początku, pochłonęła mnie do granic możliwości. Gdy już akcja się rozkręciła, nie mogłam oderwać się od lektury. Im bliżej końca, tym moje zainteresowanie lekturą było coraz większe. Pojawia się mocny zwrot akcji związany z jedną z postaci. Co było dla mnie genialne. Finał nietuzinkowy, dawno nie czytałam tak nieszablonowego zakończenia.  Zdecydowanie polecam!

1 komentarz: