sobota, 9 grudnia 2023

Zabójczy tie break - Nikodem Pałasz

Wykorzystując nieprzyjemną aurę pogodową, postanowiłam nadrobić zaległości czytelnicze. Zabójczy tie-break jest książką, którą dostałam na urodziny. Z twórczością Nikodema Pałasza, nie miałam przyjemności wcześniej się spotkać. Byłam niesamowicie ciekawa czy autor zadowoli moje gusta czytelnicze. Wymieniony tytuł jest trzecim tomem cyklu z Wiktorem Wolskim na czele. 

Na terenie dawnego getta warszawskiego zostaje znalezione ciało młodej, pięknej, wysokiej kobiety. Szybko okazuje się, że zamordowaną dziewczyną jest znana siatkarka reprezentacji Izraela. Taki zarys fabuły wystarczył mi, żeby książka wzbudziła moje zainteresowanie.

Śmiało mogę stwierdzić, że tego typu książki dawno nie czytałam. Doceniam autora za wysoką kreatywność, nieszablonowe wątki, rozbudowaną sprawę do granic możliwości.. Intryga kryminalna opiera się o trójkąt polityka, biznes, sport co dodaje smaku całości

Postać Wiktora Wolskiego również wzbudziła moją sympatię. W tomie trzecim poznajemy jego ludzkie oblicze, które urozmaica przebieg fabuły. Mężczyzna zgadza się poprowadzić sprawę zamordowanej siatkarki, dążąc po trupach do celu.

Książka zawiera w sobie elementy, które lubię. Mocną, dynamiczną akcję, wielowątkowość, ciekawą zagadkę kryminalną. Aczkolwiek treść jest nieco przydługawa, niektóre fragmenty były nie potrzebne i mało wnosiły do całości. Final nie wbił fotel, liczyłam na bardziej spektakularny efekt  wow.

Zabójczy tie break  polecam szczególnie miłośnikom political fiction


2 komentarze: