sobota, 27 marca 2021

Afekt - Remigiusz Mróz

 Cykl thrillerów prawniczych z Joanną Chyłką towarzyszy mi praktycznie od początku istnienia bloga Początkowo nadrabiałam wydane tomy, a potem regularnie we wrześniu i marcu oczekiwałam na kolejne premiery. Trzynasty tom - Afekt skończyłam czytać dzisiaj i zdecydowanie mogę powiedzieć, że dominującymi odczuciami podczas czytania były: zaskoczenie, zdumienie, szok i niedowierzenie.

Joanna Chyłka wraz ze swoim narzeczonym rozpoczynają pracę w nowej kancelarii KMK. A na dodatek doświadczonej pani Mecenas przydzielono pod opiekę aplikantkę Igę, która słynie z dowcipów prawniczych. 

Tym razem Chyłka podejmuje się obrony pedofila, standardowo towarzyszy jej Kordian. Z przyczyn osobistych sprawa dla Joanny jest trudna, a ponadto oskarżony jest brat jednego z ważniejszych polityków w kraju. 

Stopniowo z każdym kolejnym tomem maleje mi mi euforia czytania. Przez tyle tomów wydarzyło się bardzo dużo. Jak dla mnie cykl jest już za długi. Jednakże mimo to, gdy we wrześniu będzie premiera nowej części, to z pewnością przeczytam. 

Tym razem autora mocno poniosła wyobraźnia. Momentami byłam niesamowicie zdumiona i ogromnie zaskoczona tym, co czytam. Dotyczy to zarówno zawirowań z przeszłości Kordiana, jak i innych wydarzeń. Momentami nie dowierzałam w to, co czytam.  Wrażenia odniosłam podobne, w chwili gdy Joanna zdobywała niebezpieczny szczyt w innym tomie. 

Treść jak zawsze wciągająca. Trudno oderwać się od lektury. Akcja dynamiczna, ubarwiona sarkastycznym humorem głównej bohaterki. Czytając, przez książkę płynie się lekko, a przy zakończeniu bardzo trudno było się rozstać z książką.

Podoba mi się relacja Chyłka&Zordon. Można zauważyć, że ich uczucie dojrzało, a jedno za drugim skoczyło by w ogień. 

Wszystkim fanom cyklu, polecam! :D 


  

4 komentarze:

  1. Nie znam tego cyklu, więc najpierw musiałabym nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam trzy książki tego autora i za pozostałe podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nadal nie zaczęłam serii z Chyłką :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio nadrabiam Mroza i serię z Chyłką, ale do Afektu jeszcze trochę mi zostalo

    OdpowiedzUsuń