niedziela, 10 maja 2020

Ulubione powieści obyczajowe/romanse

Witajcie!
Tym razem przygotowałam krótkie zestawienie moich ulubionych powieści obyczajowych/romansów. Jeśli jesteście ciekawi, zapraszam do przeczytania dalszej części wpisu.

 1. Magdalena Witkiewicz - "Po prostu bądź"
Książkami wymienionej wyżej autorki zachwycałam się wiele razy. Jednakże tytuł, który wywarł na mnie największe wrażenie i najbardziej zapadł w pamięć to "Po prostu bądź". Jest to jedna z tych powieści, przez którą dosłownie się przepływa, a każdą kolejną strona czyta się za zapartym tchem. Treść nasycona jest gamą najróżniejszych emocji  zarówno tych pozytywnych tj. miłość, szczęście, radość oraz negatywnych - smutek, łzy, tęsknota.
Autorka stworzyła piękną, wzruszają, historię miłosną, podkreślającą blaski i cienie życia.












2. Gabriela Gargaś - "Kochaj mnie czule"
Czasami niektóre trafiają w moje ręce bez większego przemyślenia, np. okładka przyciąga uwagę. Tak też było w przypadku pozycji "Kochaj mnie czule". Jeden z lepszych nieprzemyślanych zakupów. Jest to jest to historia, którą na długo zapamiętam. Treść chwyta za serce,porusza do granic możliwości. Wywołuje liczne refleksje. Opowieść dorastaniu w nieszczęśliwej rodzinie, o niespełnionej miłości, oraz dorosłym życiu, które nie jest takie łatwe. 






3. Agnieszka Olejnik - Szukam właśnie Ciebie
Tę książkę określiłam mianem hitu odkrytego w 2020 roku. Szukam właśnie Ciebie opowiada o wydarzeniach, o których nie mówi się głośno. Często są skrywane głęboko w jednostce i niosą za sobą konsekwencje.
Widząc okładkę spodziewałam się typowego romansu, a jest to powieść z wartką akcją i napięciem w roli głównej. Niesamowicie wciągająca lektura, od której ciężko się oderwać. Autorka porusza niebanalne treści, które rzadko spotykam w książkach w tym gatunku.













4. Kim Holden - Promyczek
Myślę, że większość moli książkowych słyszało albo czytało "Promyczka". Książka jest znana, na ogół cieszy się pozytywnymi opiniami. 
Jest to jedna z tych książek, która z pozoru wydaje się banalna, a gdy przeczytamy całość można zauważyć jej piękno. Opowieść porusza, ogromnie wzrusza i powoduje ogromny kac książkowy.






5. Sarah Jio- Dom na jeziorze
Twórczość Sarah Jio cechuje się tym, że historia miłosna otoczona jest tajemnicami, a akcja powieści rozgrywa się w pięknych sceneriach przyrodniczych. 
"Dom na jeziorze" to rewelacyjna książką, która wciągnęła mnie tak mocno, że oderwałam się od niej dopiero gdy skończyłam czytać. 






A jakie są Wasze ulubione powieści obyczajowe/romanse?

10 komentarzy:

  1. Promyczek to wyjątkowa Książka. Zamała mi serce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post. "Po prostu bądź" i "Promyczek" czekają na przeczytanie 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu bądź oraz Promyczek to także moje ulubione lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że gustujesz w twórczości polskich autorek. Ja muszę w końcu na nie otworzyć. Z wymienionych przez Ciebie czytałam tylko "Promyczka" i moje serce również skradła ta historia :) Pozdrawiam! włóczykijka z Imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za obyczajówkami i romansami tego typu. Mam jednak w planie "Promyczka", bo chyba jeszcze nigdy nie spotkałam się z negatywną opinią. Wszyscy zgodnie twierdzą, że warto, więc kiedyś go dorwę :D

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Twojego zestawienia czytałam tylko "Promyczka" i "Po prostu bądź" i obie również bardzo mi się podobały :) Ciężko byłoby mi wybrać moje ulubione książki obyczajowe i romanse, bo jest to gatunek po który sięgam najczęściej i wiele tytułów mnie urzekło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko Promyczka i kocham go ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Z zestawienia czytałam jedynie "Promyczka" i bardzo mi się podobał, chociaż nie podbił mojego serca aż tak jak co po niektórych. 😅

    OdpowiedzUsuń
  9. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale też i ich klimat niekoniecznie mi podchodzi, chociaż nie można wykluczyć, że kiedyś w wakacyjnych rytmach się spotkamy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż, zapewne niektóre z tych książek przewijały mi się przed oczyma, jednak żadna z nich dotąd nie została przeze mnie przeczytana. I raczej wątpię, by do tego doszło, bo choć lubię sięgać po ten gatunek, to tytułu z Twojej prywatnej listy niespecjalnie mnie interesują. ;)

    OdpowiedzUsuń