niedziela, 15 marca 2020

B. A Paris - "Na skraju załamania"

Podczas weekendu, który spędzałam w domu, w mojej biblioteczce szukałam dobrej książki do przeczytania. Ostatnio czytam dużo literatury kobiecej, dlatego też  dla odmiany zdecydowałam się na thriller B.A Paris Na skraju załamania. Jest to moja drugie spotkanie z autorką - byłam ciekawa czy wymieniona wyżej pozycja okaże się lepsza niż debiut Za zamkniętymi drzwiami. 


Przede wszystkim jest to thriller, od którego ciężko się oderwać. Lubię taką narrację, która mocno wciąga mnie treścią, a z każdą przeczytaną stroną napięcie wzrasta. Brutalne morderstwo pojawia się na początku książki, nie wiadomo kto i dlaczego zabił kobietę. Moja ciekawość została pobudzona. Próbowałam zgadnąć - kim może być potencjalny sprawca. Moja intuicja śledcza częściowo mnie nie zawiodła! :D 

Główna bohaterka wraz z mężem mieszkają na odludziu, w pobliżu miejsca, w którym dokonano morderstwa. Dzięki takiej lokalizacji można było wyczuć klimat z nutą mroku. Poza tym czytając, to co się działo z Cass byłam niesamowicie zaintrygowana lekturą. Stopniowo obserwowałam rozwój jej choroby . Kobieta była przerażona tym co ją spotykało, jej bliscy nie potrafili zrozumieć, co się z nią dzieje. Bohaterka samej sobie nie mogła zaufać, ze względu na swoje zaniki pamięci.

Pod koniec lektury pojawił się nieoczekiwany zwrot akcji, który wyjaśnił co tak naprawdę się stało. Zagadka została poprowadzona w sposób logiczny, a kolejne elementy układanki utworzyły jedną zgrabną całość.

Na skraju załamania jest to świetny thriller psychologiczny, który niesamowicie wciąga. Polecam.

14 komentarzy:

  1. Wiele słyszałam o tej książce i autorce ale póki co jakoś nie skusze się na jej twórczość. pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam dwie inne książki tej autorki, które podobały mi się, więc na pewno sięgną również po ten tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale fabuła bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze wspominam ten tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Twórczość autorki mam dopiero w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi również podobał się ten thriller, najbardziej jego klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobała mi się ta książka, ale pierwsza powieść tej autorki zrobiła na mnie większe wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna książka. Tak jak wspominasz, bardzo wciągała i potrafiła zaskoczyć. Uważam że jest o wiele lepsza od debiutu Paris.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham książki B.A Paris i tę mam również w planach <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Nis czytałam jeszcze powieści tej autorki, ale po twojej recenzji widzę, że koniecznie muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka widzę podbiła i Twój blog ;) Dużo o niej słyszałam. Będę się musiała mocno zastanowić nad nią.. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest na mojej liście pozycji do przeczytania :)



    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  13. Do tej pory nie udało mi się nic tej autorki przeczytać. Może kiedyś to zmienię.

    OdpowiedzUsuń