niedziela, 1 marca 2020

Agnieszka Olejnik - Szukam właśnie Ciebie


Kilka lat temu zachwycałam się książką Agnieszki Olejnik Zabłądziłam. Nazwisko autorki zapadło mi w pamięci i gdy w ostatnim czasie przeglądałam książki w częstochowskiej księgarni, zauważyłam Szukam właśnie Ciebie. Postanowiłam zaryzykować i skusić się na przeczytanie tej lektury.



Główna bohaterka Olga początkowo wychowywała się w patologicznej rodzinie, później wraz z bratem zamieszkali w domu dziecka. Dziewczyna, gdy dorosła usamodzielniła się - jednakże dzieciństwo odcisnęło na niej piętno. Szybkie wejście w dorosłe życie, opieka nad młodszym bratem - bycie dla niego prawie matką, samotność, przywiązywanie do osób, które poświęciły jej trochę czasu - tak pokrótce można opisać losy dziewczyny.
Z kolei postać Oskara wprowadziła do treści ogromną nutę tajemniczości. Jego kreacja bardzo mi się spodobała.  Aby nie spojlerować nie zdradzę więcej. Do tej pory nie miałam okazji w książkach poznać tego typu bohatera. 

Największym plusem powieści jest dynamika akcji. Lubię powieści obyczajowe, w których coś dzieje, a treść nie jest zbyt przesłodzona. Bardzo trudno było mi się oderwać od lektury, gdy musiałam iść spać. Treść niesamowicie wciąga, a śledzenie losów Olgi i Oskara na tyle mocno mnie zainteresowało, że całą książkę pochłonęłam w szybkim czasie. Nie wiało nudą. Poza tym wydarzenia poznajemy zarówno z perspektywy Olgi jak i Oskara w narracji pierwszoosobowej, z małym dodatkiem oczyma innej postaci.

Mocną stroną książki jest finał.  Nie takiego zakończenia się spodziewałam. Autorka  poprzez Szukam właśnie Ciebie opowiada o wydarzeniach, o których nie mówi się głośno. Często są skrywane głęboko w jednostce i niosą za sobą konsekwencje.

Polecam! :) Szczególnie za niekonwencjonalne wątki oraz za niebanalność treści.

8 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa tego nieprzewidywalnego zakończenia, więc książkę będę miała na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam książek tej autorki ale po tą pozycję chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znam tej książki. nie za często sięgam po powieści obyczajowe, zazwyczaj mnie nudzą. ale skoro tutaj jest dynamiczna akcja i nudą nie wieje to rozważę:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Znani rzucający zaklęcia miłosne, Uzyskaj szybkie rozwiązanie wszystkich problemów związanych z miłością na telefon. W 100% bezpieczne i prywatne szybkie rozwiązanie na telefon, 25+ lat doświadczenia, 24x7 dostępne połączenie lub e-mail teraz.
    E-mail__templeofanswer@hotmail.co.uk
    Zadzwoń___ +2348155425481

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam Randkę pod jemiołą i Mów szeptem tej autorki - obie książki polecam i z przyjemnością sięgnę po kolejne

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, kiedy książka zaskoczy mnie finalną odsłoną, tytuł będę miała na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też bardzo lubię styl tej autorki, ale tej książki jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń