wtorek, 24 marca 2020

"Trucizna" Dario Correnti

Został otruty jak wszyscy inni


Iliaria Piatti - młoda, ambitna dziennikarka kroniki kryminalnej, w 100% oddająca się pracy, cechująca się zmysłem śledczym. Poza kwestią zawodową życie bohaterki nie jest idealne.



Największym plusem jest pomysł na fabułę oraz jej realizacja. Treść książki zaczyna się w momencie, gdy pewien bankrut zostaje rozszarpany przez niedźwiedzia. Jednak nie wszystko jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać, stopniowo pojawiają się kolejne ofiary, które zginęły w nietypowych okolicznościach. Pozornie sprawy nie łączą się ze sobą, ale jednak Ilarii coś nie daje spokoju. Lubię thrillery, w których rozwiązanie zagadki należy np. do dziennikarzy, jest to miła odmiana po wielu książkach w tym gatunku. Tak też było w tym przypadku. Dziennikarz nie ma takich samych możliwości jak policjant czy detektyw, a Ilaria wraz z partnerem doskonale sobie poradziła.
Tytułowa "trucizna" nawiązuje do klasyki gatunku, co jest rzadziej spotykane współczesnych kryminałach/thrillerach. Czułam się jakbym czytała klasyczny kryminał.
Intryga wciągająca, do samego końca, nie wiedziałam kto za tym wszystkim się kryje.

Na zakończę, muszę dodać, że bardzo żałuję, że nie czytałam "Zmowy" :D Jeśli tak wyglądała "Trucizna" to jestem mega ciekawa jak akcja prezentowała się w "Zmowie".

12 komentarzy:

  1. Podoba mi się wątek dziennikarskiego śledztwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takiego typu książki, zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak średnio kusi mnie powieść, trochę nie moje klimaty.😁

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam kogoś, komu na pewno polecę tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie książki, dlatego z przyjemnością dopisuję do listy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi całkiem całkiem. Tylko te moje zaległości... 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To coś zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygowałaś mnie tą powieścią, wpisuję na listę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To zupełnie nie dla mnie. Nie przepadam za klasycznymi kryminałami, więc ich klimat zupełnie mnie nie intryguje.


    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jest to mój typ literatury, ale może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń