wtorek, 24 września 2019

"Wyrok" - Remigiusz Mróz

Gdy w sieci pojawia się informacja o premierze kolejnego tomu z Joanną Chyłką, z niecierpliwością czekam na ten dzień. Czasami nowy tom dostaję już kilka dni przed premierą - tak też było w przypadku "Wyroku". Gdy przeczytałam opis z okładki - Oryński mecenasem i na dobry początek wziął sprawę, w której wszystkie dowody przemawiają przeciwko oskarżanemu. A na dodatek pojawia się postać Piotra L., byłam mocno zaintrygowana.



Pamiętacie, gdy kilka lat temu poznawaliśmy w "Kasacji" Joannę Chyłkę, Kordiana Oryńskiego czy też Piotra Langera - w tomie dziesiątym również mamy do czynienia z całą trójką. Chyłką od początku miała niewyparzony język, a ironia i sarkazm to jej drugie imię. Zordon - chcąc nadążyć za swoją patronką -pokonywał dzielnie wszystkie przeszkody i został mecenasem. Z kolei Langer to psychopata z krwii i kości - bardzo podoba mi się jego kreacja książkowa. Mężczyzna dokładnie potrafi wszystko zaplanować, kieruje innymi ludźmi niczym marionetkami, rozpoznaje słabe punkty swoich ofiar i potrafi to wykorzystać.

"Wyrok" to taka książka, od której ciężko się oderwać, bo nie ma w niej miejsca na nudę. Treść pochłania od pierwszej strony - przez liczne zwroty i dynamikę akcji, a pomiędzy tym czarny humor Chyłki. Sprawa, którą prowadzi mecenas Oryński - nie jest nużąca, standardowo jest połączona z problemami społecznymi (homoseksualizm, cyberbullying).   Zakończenie jest dobitne, mocno zaakcentowane, pozostawia czytelnika z pytaniami bez odpowiedzi.

Zdecydowanie polecam! :) 





16 komentarzy:

  1. Twórczość autora ciągle jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nie kiszą mnie powieści autora choć naczytałam się wiele opinii o jego twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam poprzednie Chyłki i nie za bardzo ciągnie mnie do kolejnch

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta przygoda czytelnicza wciąż przede mną, może w końcu znajdę dla niej czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za Chyłkę Mroza dopiero mam zamiar się zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory nie przeczytałam żadnej książki autora ale wszystko przede mną ;)
    Pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam nic Mroza i jakoś mnie do niego nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja przygoda z tą serią zatrzymała się na "Immunitecie". Jakoś z resztą książek mi nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zabrałam się za Kasację mam nadzieję, że będzie to udana lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała przygoda z Chyłką i Zordonem jeszcze przede mną😃 ale że cały czas powstają kolejne tomy i ich ilość mnie przeraża😂

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę nadrobić całą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aktualnie czytam i słucham Kontratypu. Po przeczytaniu Testamentu musiałam zrobić sobie przerwę od Chyłki, po jakimś roku wracam do niej i widzę, że mam sporo do nadrobienia :D super, że powieść się podoba! Mam nadzieję, że i mi się spodobają dalsze losy bohaterów :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja i Pan Mróz nie lubimy się :)

    OdpowiedzUsuń