czwartek, 25 stycznia 2018

[PRZEDPREMIEROWO] - "Druga szansa" - Marcie Steele

Autorka: Marcie Steele
Tytuł: Druga Szansa
Tytuł oryginału: The Second Chance Shoe Shop
Przełożyła: Małgorzata Bortnowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Liczba stron: 330
Premiera: 29.01.2018

Zbliżają się walentynki. Jest to odpowiedni czas, na przeczytanie powieści, w której występuję wątek miłosny. W związku z tym, ja zdecydowałam się przeczytać Drugą szansę, autorstwa Marcie Steele. Zapraszam do przeczytania dalszej części mojej opinii, jeśli jesteście ciekawi, czy książka podobała mi się.



Główną bohaterkę – Riley Flynn poznajemy w trudnym momencie jej życia. Kobieta została zraniona przez mężczyznę. Czuje się nieszczęśliwa. Na szczęście obok siebie ma przyjaciół, na których może liczyć w każdej sytuacji. Sytuację bohaterki pogarsza informacja, że sklep z butami, w którym pracuje od wielu lat, może zostać zamknięty.

Książka zaskoczyła mnie w sposób pozytywny. Spodziewałam się banalnego romansu, a otrzymałam nietypową powieść obyczajową, w której miłość i piękne buty są ze sobą połączone.  Wątek miłosny nie wysuwa się na pierwszy plan. Wszystko kręci wokół uratowania sklepu z butami. A główne wydarzenia z powieści zostały oplecione wzlotami i upadkami bohaterów.

Życie Riley i jej nie przyjaciół nie układa się pomyślnie. Mimo to, mają dużo chęci do działania. A jednym z czynników wpływających pozytywnie na bohaterów, jest wieloletnia przyjaźń między nimi. Wzajemne wsparcie  dodaje siłę i energię do podejmowania się działań, które na pozór wydają się trudne. A dzięki pracy zespołowej, o wiele łatwiej osiągnąć założone cele.  Rola przyjaźni w ciekawy sposób została ujęta w powieści.

Autorka zwróciła także uwagę na Internet,  na jego pozytywną i  negatywną stronę. Z jednej strony  portale społecznościowe są świetnym narzędziem do wypromowania siebie, swoich zainteresowań, swojego biznesu. Wszelkie informacje zamieszczone w wirtualnym świecie rozchodzą się bardzo szybko. Z drugiej strony w Internecie możemy się spotkać z hejtem, często nieuzasadnionym. Wiele informacji zamieszczanych przez innych użytkowników, może być niezgodna z prawdą. Nigdy nie mamy pewności, kim jest osoba po drugiej stronie ekranu.

Historia przedstawiona przez autorkę spodobała mi się. Przede wszystkim dlatego, że nie jest ckliwa ani nudna. Jest to powieść o zwykłych ludziach, którzy mimo licznych przeciwności losu, potrafią zmobilizować się do działania.

Książka została pięknie wydana. Kolorowa okładka przyciąga spojrzenie. A początki rozdziałów prezentują się bardzo ładnie Mała rzecz, a robi wrażenie.



Druga szansa jest idealną pozycją do przeczytania, po ciężkim dniu. Lekka, wciągająca historia z pewnością umili wieczór.  A chwili może wywołać uśmiech na twarzy.  Przy czytaniu dużej ilości  kryminałów, czas spędzony z tą powieścią był zdecydowanie miłą odmianą. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu Kobiecemu

11 komentarzy:

  1. Myślę, że książka może mi się spodobać

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię kobiece klimaty, wiec jestem na tak :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam, podobała mi się i również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że jest pięknie wydana, a to dla mnie ogromny plus. Kiedyś pewnie sięgnę po nią :D

    Buziaki
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedługo będę czytać, czeka już na półce i mam nadzieję, że spodoba mi się tak jak Tobie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tak pięknie wydane książki <3 Bardzo mnie ta pozycja zaciekawiła i możliwe, że dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie ona nie do końca przypadła do gustu, ale fajnie się czytało

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze, że powieść nie jest ckliwa ani nudna. Postaram się mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wydana książka, zawsze miło zawiesić oko na takim cudzie. Romans to nie mój gatunek, ale cieszę się, że dobrze Ci się ją czytało:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna jest, to fakt :D
    Muszę ją przeczytać :D

    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń