środa, 18 kwietnia 2018

"Czas na aktualizację"

Autorzy: Anna Gruszczyńska, Toon De Kock
Tytuł: Ja werja 2.0
Wydawnictwo: SQN (Sine Qua Non)
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 236






Chciałbyś/Chciałabyś coś w sobie zmienić, np. złe nawyki takie jak - objadanie się słodyczami, wydawanie dużej ilości pieniędzy. A może postrzegasz siebie zbyt negatywnie. Jakiś czas temu dostałam poradnik Ja wersja 2.0. Lubię tego typu gadżety, więc miałam sporo satysfakcji z czytania i wypełniania tej książki. Aczkolwiek brakowało  mi systematyczności, więc przerobienie całej zajęło mi sporo czasu. 

Poradnik wyróżnia wśród innych na rynku, już od pierwszych stron. Autorzy porównali proces zmiany samego siebie, do aktualizacji smartfona. Pomysł trafny i pasujący do współczesnego świata. Warto dodać, że oprócz teorii, poradnik wzbogacony częścią praktyczną. A w niej jest wiele ćwiczeń do rozwiązania. Popatrzcie na zdjęcie po lewej stronie. Jak widać jest kolorowo, przedstawione są ekrany telefonu, a w mam mamy napisać odpowiedzi na swój temat. Takie zadanie może się wydawać trudne jeśli ktoś ma niskie poczucie własnej. Ciężko jest wskazać swoje pozytywne cechy. Zdecydowanie, z reguły wolimy gdy ktoś mówi nam, jaki mamy talent, w czym jesteśmy najlepsi. Ćwiczenie na na celu uświadomienie sobie własnych pozytywnych cel. I tego typu zadania są pożądane w tego typu poradnikach,


Poradnik jest podzielony na siedem głównych aplikacji: JA, MY, ONI, MOJE CIAŁO, MÓJ SPOKÓJ DUCHA, MOJE FINANSE, KREATYWNOŚĆ. Myślę, że dobór tematyki jest odpowiedni. Autorzy zwrócili uwagę na najważniejsze aspekty w działaniu człowieka. Wiele dziewczyn chce schudnąć, ale potrafi się nie potrafi się zmobilizować, aby codziennie ćwiczyć. Zdaniem autorów do tego potrzebna dyscyplina, ponieważ "jest jak piecyk - nagrzewa się powoli, ale i powoli wystudza. Sama motywacja nie wiele daje, bo "jest jak fajerwerki szybko wybucha i równie szybko gaśnie." Ponadto niektórzy ludzie, opisując cokolwiek, używają słowa "fajny". Ile razy można słuchać o czymś, że coś jest fajne. Słownik języka polskiego zawiera masę innych słów, które brzmią znacznie lepiej niż to jedno, konkretne przejedzone słowo. Także, ćwiczenia na kreatywność są jak najbardziej wskazane. Zadania dotyczące własnej i innych ludzi też są potrzebne, ponieważ w moim wieku relacje społeczne odgrywają znaczącą rolę. 

Mnie najbardziej podobały ćwiczenia praktyczne zawarte w poradniku. Lubię tego typu zadania. A ponadto studiuję pedagogikę, więc wiele ćwiczeń jest dla mnie inspiracją do scenariuszy zajęć realizowanych na studiach, czy podczas praktyk. Na plus oceniam też to, że po każdym temacie jest ramka z tekstem "Co dziś pozytywnego się wydarzyło." Jest to terapeutyczne i dzięki temu doceniłam małe wydarzenia dziejące się w ciągu dnia. Po trzecie wydanie poradnika jest przepiękne - idealny dobór kolorów, prawidłowa kompozycja, przejrzystość całości..


Podsumowując, jeśli jesteście systematyczni, a czytanie i wypełnianie poradników sprawią Wam przyjemność, to jest to pozycja idealna dla Was.

Za możliwość zrecenzowania książki dziękuje portalowi czytampierwszy.pl
Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl

17 komentarzy:

  1. Może to być dobry początek dla zmian :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, niestety raczej nie sięgnę po ten poradnik, zwyczajnie nie odczuwam potrzeby.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. BardzB mi się podoba, znam mnóstwo osób, którym by się przydał taki poradnik i sama bym chętnie bym go przejrzała gdybym miała więcej czasu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo rzadko sięgam po poradniki. Nie przepadam za nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzadko sięgam po poradniki, jeśli już to przeglądam je w poszukiwaniu inspiracji. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie rzadko sięgam po poradniki, ale ten o dziwo wydaje się całkiem niezły ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za takie typu poradnikami :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa sprawa :)
    Coś naprawdę oryginalnego.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nie lubię czytać poradników

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem systematyczna, ale i tak myślę, że taki poradnik by mi się przydał. Może akurat udałoby mi się coś zmienić.

    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie, nie dla mnie poradniki 😁😁

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie przepadam za książkami poradnikami :) wole te blogowe, krótkie porady. Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadam Bullet Journal, więc taka pozycja tym razem nie była by dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie się nie skuszę. Rzadko sięgam po poradniki.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam złe wspomnienia z poradnikami więc podziękuje :)

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń