wtorek, 16 stycznia 2024

Zanim Cię zapomnę - Karolina Głogowska Karolina Troszczyńska

 Zanim Cię zapomnę jest to książka, która kupiłam dawno temu. Szukając lektury na długie zimowe wieczory, okładka przyciągnęła moją uwagę. Postanowiłam nadrobić zaległości czytelnicze z tak zwanego "stosu hańby". Książka ma niewielką objętość, w sam raz na jeden wieczór. Spoglądając na okładkę, spodziewałam się ckliwego romansu. Aczkolwiek pozory mylą. Pozytywnie zaskoczyłam się.

Lektura jest napisana w klimacie świątecznym. Aż żałuje, że nie sięgnęłam po nią wcześniej. Opowiada historie dwóch kobiet, które spotkały się nad morzem w hotelu.  Jedna z nich jest znaną aktorką. Początkowo wykazuje cechy mocno roszczeniowe. Jak to bywa przy magii świąt, wraz z rozwojem fabuły poznajemy bohaterkę od strony bardziej ludzkiej. Druga z głównych bohaterek prowadzi hotel. Jej ojciec znalazł się w szpitalu, a sytuacja w hotelu mocno się skomplikowała. 

W odróżnieniu od mrożących krew w żyłach kryminałów, treść otula ciepłem. Autorki pokazują, że warto pomagać drugiemu człowiekowi. Za każdą jednostką, kryje się historia, która ma znaczący wpływ na życie bohaterek. Pisarki pokazują czytelnikowi, że nie warto oceniać książki po okładce. Nawet jeśli okładka nie wzbudza zainteresowania, to pod nią może kryć się wartościowa treść.

Historię bohaterek poznajemy w narracji trzecioosobowej. Mimo to dało odczuć się emocje towarzyszące głównym postaciom. Lektura wciągająca z elementem zaskoczenia pod koniec. Klimat świąt nad morzem również podobał mi się. Książka zdecydowanie za krótka, zostało poruszone sporo wątków, ale w moim odczuciu przydałoby się je rozszerzyć, aby bardziej zrozumieć sytuację bohaterów. 

Zanim Cię zapomnę jest to lekka powieść, pokazująca magię świąt w klimacie nadmorskim. 

1 komentarz: