piątek, 23 czerwca 2023

Układ - Piotr Kościelny

Układ zdecydowałam się przeczytać ze względu na wysokie miejsce w rankingu lubimyczytac.pl oraz popularność książki w portalu instagram. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością autora. Opis z okładki zabrzmiał intrygująco. Rzadko czytam kryminały z wątkiem politycznym w tle.

Były policjant wrocławskiego wydziału zabójstw Radosław Grot, został poproszony o pomoc odnalezieniu dziennikarza śledczego. Szybko okazuje się, że zaginiony mężczyzna posiadał wstrząsające informacje dotyczące działań polityków i świata przestępczego. 

Zdecydowanie jest to mocny kawał sensacji z trupami w tle. Połączenie wątku politycznego z morderstwami wypadło zgrabnie. Liczne przekręty, pozbywanie się niewygodnych ludzi, wielkie pieniądze to obraz układu występującego w książce. 
Bardzo polubiłam postać Radosława Grota. Mężczyzna stracił żonę i synka. Po tym wydarzeniu się załamał, odszedł z policji i popadł w alkoholizm. Powierzona mu sprawa odmieniła jego życie. Bohater zaczął walczyć o siebie, a rozwiązanie zagadki stało się priorytetem.
Fabuła jest przemyślana. Pomimo dużej ilości wątków, nie pogubiłam się w lekturze. Pojawią się zwroty akcji, dreszczyk emocji. A akcja cechuje się dynamicznością. 
Moje pierwsze spotkanie z twórczością Piotra Kościelnego było udane. Są to godziny udanej rozrywki z trupami w tle. Serdecznie polecam!

1 komentarz: