wtorek, 16 maja 2023

Nie mów nikomu - Karolina Wójciak

 Nie mów nikomu to kolejna książka, którą zdecydowałam się przeczytać dzięki reklamom w social mediach, szczególnie mam na myśli Instagram. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością Karoliny Wójciak. 

Co do tej książki mam mieszane odczucia. Z jednej strony wciągająca historia, pisana z dwóch perspektyw czasowych. A z drugiej ciągle mi czegoś brakowało. Kilku puzzli, po których mogłabym powiedzieć, wow co to była za lektura.

Z perspektywy czasowej 2022 rok głównymi bohaterami są Margo i Natan. Małżeństwo wraca do domu rodzinnego, po śmierci ojca mężczyzny. Jednak powrót w rodzinne strony do najłatwiejszych nie należał. Dużo się zmienia w życiu bohaterów. Autorka wykreowała mroczne miejsce - stary dom oraz stworzyła klimat tajemniczości i niedopowiedzeń.

Kolejnym bohaterem jest Marcin, który po 25 latach wyszedł z więzienia.

Głównymi bohaterami czasów przeszłych są  Zbyszek i Ania. Mężczyzna jest policjantem, a kobieta spodziewa się dziecka. Tutaj autorka mocny nacisk położyła na stronę psychologiczną thrillera, z ogromną nutą tajemnicy.

Największym plusem jest klimat książki. Czytając, czuć że jest to thriller. Treść jest pełna mroku, a demony z przeszłości nie pozwalają o sobie zapomnieć. Poszczególnie wątki przeplatają się ze sobą, tworząc niekonwencjonalną, pokręcaną  całość.  Aczkolwiek nie jest to książka, która wzbudza napięcie. Brakowało mi emocji i adrenaliny, które towarzyszą kryminałom/thrillerom. Finał nieco zaskakujący, ale delikatnie naciągany.

Jeśli chodzi o stronę psychologiczną, pisarka poruszyła problemy związane z chorobą psychiczną, traumami z dzieciństwa czy również  znacząco został podkreślony urok małej miejscowości, gdzie wszyscy się znają.

Moje pierwsze spotkanie z twórczością Karoliny Wójciak, odbieram finalnie dobrze. Książkę przeczytałam szybko, z łatwością wciągnęłam się historię bohaterów. Autorka jest mistrzynią tworzenia klimatu mroku. Aczkolwiek brakowało mi bardziej wartkiej akcji oraz większego napięcia podczas czytania. Jednakże gdy będę miała okazję, przeczytam inną książkę pisarki.

1 komentarz:

  1. Tej książki autorki nie czytałam, ale lubię jej twórczość, więc na pewno sięgnę po ten tytuł.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń