niedziela, 3 listopada 2019

Kochaj mnie czule - Gabriela Gargas

Nasze wybory, postępowanie w dużej mierze zależy od środowiska, w którym się wychowywaliśmy. W rodzinie, w grupie rówieśniczej, w szkole obserwujemy pewne wzorce zachowań, które powielamy w dorosłym życiu.
Podczas biedronkowej promocji książkowej zakupiłam "Kochaj mnie czule" Gabrielii Gargaś. Przyciągające kolory na okładce spowodowały, że szybkim czasie od zakupienia, przeczytałam książkę.



Główną bohaterką jest Natalia, która od najmłodszych lat, doświadczała ciężkich przeżyć związanych z sytuacją rodzinną. Dziewczyna musiała szybko dorosnąć. Opiekowała się młodszym rodzeństwem, praktycznie zastępując im matkę, kosztem samej siebie oraz swojej pierwszej miłości.
Los dał Natalii szansę ponownego spotkania swojej pierwszej miłości, w chwili gdy bohaterka miała już ułożone życie, które co prawda było za spokojne.
Dobra żona, wspaniała matka, super córka - spełniała się w każdej sferze życia. Obrotna, przy wsparciu bliskich potrafiła sobie poradzić z każdym problemem.

Autorka uświadamia nam, że to co dzieje w dzieciństwie, wpływa na nasze dalsze życie. Gabriela Gargaś podkreśla, że życie nie jest różami- nie zawsze jesteśmy szczęśliwi. Akcja powieści jest bardzo dynamiczna - poznajemy historie Natalii z perspektywy kilku etapów rozwojowych. Najbardziej podobała mi się narracja pierwszoosobowa z okresu dorastania oraz macierzyństwa. Czytając momentami, przeżywałam razem z bohaterką wszystkie wydarzenia. Emocje, które jej towarzyszyły, również odczuwałam. Ponadto pisarka zwróciła również uwagę, jak niska jest akceptacja dzieci, które są chore. Motyw choroby został bardzo dobrze ujęty.


"Kochaj mnie czule" jest to jest to historia, którą na długo zapamiętam. Treść chwyta za serce,porusza do granic możliwości. Wywołuje liczne refleksje. Jest to opowieść dorastaniu w nieszczęśliwej rodzinie, o niespełnionej miłości, oraz dorosłym życiu, które nie jest takie łatwe. Z całego serca polecam!

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam ksiazki chwytające za serce. Z chęcią ja przeczytam 😀
    Pozdrawiam 😀
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. P. Gargaś potrafi pisać książki, z ta jeszcze nie miałam okazji się zapoznać, ale chętnie to nadrobię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie sięgam po poruszające książki, więc tę również będę miała na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka ba bardzo ładną okładkę, ale nie jestem przekonana co do jej treści. Chyba mam dość bohaterek, którym życie dało kiedyś mocnego kopa i wciąż próbują się po nim pozbierać.
    Pozdrawiam,

    https://tamczytam.blogspot.com/2019/11/ostatni-horyzont.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książki autorki. Tę również mam w planach 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię twórczość pisarki, chociaż tego tytułu jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią przeczytam tę powieść. Od dłuższego czasu przymierzam się do powieści pani Gargaś. Jedna nawet dostałam w prezencie, ale nie miałam okazji za nią chwycić. Koniecznie muszę przeczytać proponowaną przez Ciebie książkę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie miałam okazji czytać jeszcze żadnej powieści autorki. Możliwe, że dam jej szanse.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam historie, które chwytają za serce, wiec jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta autorka pisze piękne powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kusi mnie twórczość pani Gargas, muszę w końcu nadrobić zaległości w czytaniu jej powieści

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Gargasiowej ;/

    OdpowiedzUsuń