niedziela, 16 czerwca 2019

Znikający stopień - Maureen Johnson





"Znikający stopień" jest drugim tomem cyklu Truly Devious.  Akcja powieści kręci się wokół tajemniczej śmierci żony i córki założyciela szkoły Alberta Ellinghama. Pierwszy tom "Nieodgadniony" zakończył się w momencie śmierci jednego uczniów Akademii, autorka zostawiła czytelnika z nasuwającymi się pytaniami bez odpowiedzi, dlatego gdy pojawiła się możliwość przeczytania kontynuacji, czułam się zachwycona.

Tom drugi wyjaśnił  całą historię z przeszłości, Stevie - jedna z głównych bohaterek, z determinacją odkrywała kolejne karty układanki, aż stopniowo historia ułożyła się w logiczną całość. Dziewczyna, wykorzystując swoje mocne strony prowadzi śledztwo niczym zawodowiec. Zwraca uwagę na wszystkie elementy, nawet te najmniej. Z łatwością wyszukuje informacje i potrafi je ze sobą połączyć.  Stevie ujęła mnie, dlatego też  z ogromną dawką zainteresowania, towarzyszyłam jej w drodze do uzyskania odpowiedzi na pytania: w  jaki sposób zginęły żona i córka Elinghama i kim jest tytułowy "Nieodgadniony".

Elementem najbardziej przyciągającym do lektury jest klimat tajemniczości, dzięki któremu moja ciekawość z każdą przeczytaną stroną rosła.  Nawet gdy uzyskałam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, moje zainteresowanie nie malało, a wręcz czułam niedosyt, ponieważ nie wszystkie wątki zostały domknięte. 

Książka przeznaczona jest dla młodzieży, oprócz śledztwa autorka porusza wątki związane z życiem nastolatków. Pierwsze miłości, relacje z rodzicami i rówieśnikami, czy też rozwijanie własnych zainteresowań i zdolności. Autorka zadbała oto, aby również mogli poczuć emocje, które towarzyszyły nastolatkom.

Podsumowując, jeśli lubicie książki detektywistyczne zdecydowanie polecam "Znikający stopień", oraz cykl Truly Devious.

12 komentarzy:

  1. Również mam książkę przed sobą, pierwszą część czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytalam pierwszej części więc najpierw nadrobię zaległości a później przejdę do tej części bo brzmi intrygująco 😀
    Pozdrawiam
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jeszcze do nadrobienia pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń
  4. Również bardzo polecam ten cykl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej nie czytam książek dla młodzieży, na tą serię też się raczej nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi dość ciekawe, ale najpierw muszę nadrobić pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe, czy podobałaby się mojej siostrzenicy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam za sobą pierwszy tom, który bardzo mi się spodobał. Teraz mam zamiar zabrać się za część drugą ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem na tak, ale zdecydowanie muszę najpierw przeczytać pierwszy tom

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę najpierw nadrobić pierwszą część.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przeczytałam recenzji, gdyż będę czytać dopiero tę książkę i nie chce sugerować się niczym przy pisaniu recenzji. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więcej takich książek dla nastolatków bym sobie życzyła :D

    OdpowiedzUsuń