niedziela, 5 listopada 2017

"Margo" - Tarryn Fisher


Autorka: Tarryn Fisher
Tytuł: Margo
Tłumaczenie: Agnieszka Brodzik
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 345
"Oko za oko. Krzywda za krzywdę. Ból za ból."

Po przeczytaniu Bad mommy wiedziałam, że będę chciała przeczytać inną książkę autorstwa Tarryn Fisher. Wybrałam książkę pt. Margo. Nie czytając opisu, nie wiedziałam czego się po niej spodziewać. A historia, która kryję się za treścią jest zdecydowanie warta uwagi.

 Margo mieszka w ponurym miasteczku Bone. Jej życie jest smutne – z matką prawie wcale nie rozmawia, ojca nie zna. Nastolatka jest niezwykle samotna.  W pewnej chwili główna bohaterka poznaje chłopaka, jeżdżącego na wózku inwalidzkim. Wiele wtedy zmienia się.  Tworzy się między innymi więź. Gdy w miasteczku ginie mała dziewczynka, dwójka przyjaciół postanawia odkryć prawdę.




Fabuła rozwija się stopniowo. Autorka stworzyła klimat grozy i tajemniczości panujący w małym miasteczku. Książka początkowo mało wciąga, lecz wraz rozwojem akcji byłam zszokowaną tym co kryło się za treścią.  Nie dowierzałam, w to co przeczytałam. Działo się bardzo dużo. Z ogromnym zainteresowanie śledziłam losy nastolatki. Powieść wywiera ogromne wrażenia na czytelniku swoją niepowtarzalną i niebanalną fabułą, oplecioną zwrotami akcji. Fabuła skonstruowana jest prawidłowo, nie można jej nic zarzucić. A kreacja głównej bohaterki dostarcza wielu mocnych i poruszających wrażeń.  A jej postępowanie wywołuje refleksje. Warto dodać, że w książce występuje narracja pierwszoosobowa, dzięki temu utożsamić się z Margo i próbować usprawiedliwić jej zachowania.

"Dzieci nie powinny cierpieć. Nie powinny być samotne. nie powinny czuć się niekochane."

Książka zdecydowanie zmusza do refleksji. Doświadczenia z dzieciństwa, wpływają na dorosłe życie. Dziecko nie powinno czuć się niekochane, samotne, być zdane wyłącznie na siębie. Każdy z nas potrzebuje bliskości drugiego człowieka. A brak miłości może doprowadzić do złych czynów. Ponadto nie można być obojętnym na krzywdę innych ludzi. Powinniśmy reagować, zgodnie z zasadami moralnymi.


Margo to przerażająca, nieszablonowa powieść, którą warto przeczytać.  Autorka stworzyła wstrząsającą, zapadająca w pamięć historię, obok której nie można przejść obojętnie. Czytałam z zapartym tchem. Polecam! 

"Żeby być naprawdę szczęśliwą, musisz tego chcieć. Choćby życie ci się skomplikowało, musisz zaakceptować to ,co się stało, porzucić ideały i nakreślić nową mapę prowadzącą do szczęścia."


14 komentarzy:

  1. Jeśli porusza, skłania do refleksji i zapada w pamięci, to jest to pozycja, po którą muszę koniecznie sięgnąć.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że mogłaby mi się spodobać ta książka. Kiedyś po nią sięgnę.
    biblioteczkamoni.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  3. Raz jestem pewna, że chcę ją przeczytać, innym razem znowu zaczynam mieć wątpliwości. Mam przeczucie, że z pewnością ta książka jest specyficzna. Może sięgnę po nią, by wyrobić sobie własne zdanie na ten temat :D

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza książka Tarryn, którą przeczytałam i z pewnością nie ostatnia. Podoba mi się jej styl pisania i historie, które tworzy, dlatego z pewnością sięgnę też po kolejne jej książki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam autorka mnie zaskoczyła tą książką. Podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze autorki nie poznałam, ale "Margo" jest na liście. :)Podoba mi się ta obietnica nieszablonowości i wizja refleksji, kusi.

    OdpowiedzUsuń
  7. To już druga recenzja powieści od tej samej autorki. Muszę w końcu przekonać się, co tak naprawdę pani Fisher tam sobie skrobie. Mam nadzieję, że i mnie porwie w swój wir :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja relacja z Tarryn Fisher jest dość specyficzna. Niby podobają mi się jej książki, trzymają w napięciu i dobrze się je czyta ale z drugiej strony są najzwyczajniej w świecie DZIWNE. MOCNO. Przy "Margo" co chwile pytałam siebie "CO?" "O CO CHODZI?" "ŻE CO SIE STAŁO?" ;) Ale muszę przyznać, że książka wbija w fotel.

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu przeczytać coś tej autorki! "Margo" brzmi mega zachęcająco :)
    Pozdrawiam, Alice

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam ale z chęcią zapoznam się z tą książką :)

    Pozdrawiam Agaa
    https://ilovetravelingreadingbooksandfilms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem urzeczona twórczością Tarryn Fisher. Moje pierwsze spotkanie z jej powieściami miało miejsce właśnie przy "Margo". I to co ta książka ze mną zrobiła, sprawiło, że uzależniłam się od powieści tej pisarki. Oryginalny, niestandardowy styl pisania, ukazujący mroczne strony ludzkich uczuć i zachowań, no po prostu cudo! Ta książka jest tak wyrazista, że nie można przejść obok niej obojętnie. Wzbudza skrajne emocje :)
    zaczytanamona.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i bardzo mi się podobała. ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Magia słowa

    OdpowiedzUsuń
  13. Książki Fisher albo się kocha albo się nienawidzi :) Ja zaliczam się do pierwszej grupy, chociaż czytałam do tej pory tylko "Bad Mommy" i naprawdę nie mam się do czego przyczepić. No chyba, że do słabego zakończenia :) "Margo" czeka na swoją kolej i mam nadzieję, że ta książka mi się spodoba:)

    Pozdrawiam, maobmaze ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Skończyłam niedawno (za jakiś czas będzie recenzja na blogu) i muszę przyznać, że mnie do siebie przekonała.
    xoxo
    L. (http://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń