niedziela, 5 kwietnia 2020

Małgorzata Rogala - "Zapłata"

Sytuacja panująca na świecie sprzyja czytaniu książek. Postanowiłam choć trochę nadrobić książki ze stosu nieprzeczytanych. Na pierwszy ogień wybrałam pozycję Zapłata Małgorzaty Rogali. Do tej pory nie czytałam ani jednej książki tej autorki, więc nie miałam też większych oczekiwań względem tej lektury. 

Zapłata jest pierwszym tomem cyklu z Agatą Górską i Sławkiem Tomczykiem. Oboje pracują w wydziale zabójstw. Autorka zaserwowała nam wgląd w przeszłość Górskiej - a na jej podstawie można śmiało stwierdzić,. że wybór zawodu przez nią był nieprzypadkowy. 

W pewnym Warszawskim klubie zostaje zamordowany syn popularnego adwokata. Prowadzący śledztwo, szybko dostrzegają związek z inną sprawą sprzed lat.



Książka wywarła na mnie pozytywne wrażenie już od pierwszych stron. Akcja przeplata w sobie wątek kryminalny z wątkiem obyczajowym. Autorka znacząco podkreśliła jak trauma z dzieciństwa może wpływać na dorosłe życie. Część kryminalna - bardzo mi się podobała, począwszy od sposobu prowadzenia śledztwa. Wiele szczegółów pracy śledczych zostało zaakcentowane. Treść jest ciekawa, nieprzerysowana, wciągająca - trudno oderwać się od lektury. Zakończenie nieco zaskakujące, pisarka podsuwała nam mylne tropy, tak aby czytelnik nie domyślił się, kto za tym wszystkim stoi. Poza tym - narzędzie zbrodni - oryginalne, na tle innych książek w tym gatunku.

Pojawiały się fragmenty, przy których uśmiechałam się. Takie luźne wstawki też są potrzebne w kryminałach Wątek obyczajowy nie jest mocno rozbudowany. Autorka pokazała, że policjanci są ludźmi i również odczuwają emocje.
Zadziwiło mnie nieco osobiste zaangażowanie w sprawę zarówno Agaty jak i Sławka. Ze względów etycznych nie powinni tej sprawy prowadzić. Aczkolwiek myślę, że oboje stanęli na wysokości zadania aby rozwiązać zagadkę.

Gorąco polecam! Zapłata jest to wciągająca książka, którą czyta się lekko i szybko. 

16 komentarzy:

  1. Myślę, że w wolnej chwili mogłabym sięgnąć po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak patrzę patrzę, niby kojarzę, a jednak okładka jakaś inna :D A to po prostu inne wydanie uwielbianej przeze mnie Rogali :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, inne wydanie :) Sama się zaskoczyłam, gdy widziałam wydanie z Czwartej Strony

      Usuń
  3. Nie kojarzę książki, może za to, że nie rozglądam się za kryminałami.Niby obyczajówki też coś jest, ale nie jestem przekonana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię takie klimaty 😍 muszę przeczytać 😁
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę, opis tej książki brzmi bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniej premier jest i ja też powoli wyczytuje stosiki wstydu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie, może się kiedyś skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie, ale ostatnio stawiam na fantastykę, więc ta sobie poczeka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz częściej przekonuję się do kryminałów, więc po ten z przyjemnością sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryminalne intrygi zawsze mnie przyciągają, lubię się w nie zagłębiać. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo, może po nią sięgnę. Uwielbiam kryminały, ale od tej autorki jeszcze nic nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta autorka jeszcze przede mną, mam nadzieję, że uda mi się cokolwiek jej przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę w końcu sięgnąć po coś tej autorki, ale zawsze znajdą się książki, które bardziej mnie interesują.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie słyszałam o tej książce i nie mam jej na razie w planach

    OdpowiedzUsuń