piątek, 29 stycznia 2021

Nikt się nie dowie - Agnieszka Pietrzyk

Zimowe, mroźne, długie wieczory sprzyjają czytaniu thrillerów. Przeglądając swoją biblioteczkę, postanowiłam przeczytać książkę ze stosu nieprzeczytanych. Mój wybór padł na  tytuł Nikt się nie dowie Agnieszki Pietrzyk.  

Borys jest znanym pisarzem powieści kryminalnych, wiedzie pozornie szczęśliwe życie wraz z żoną i dwójką dzieci - Antosiem oraz Olą. Rodzina mieszka w nadmorskiej miejscowości - Kąty Rybackie. Pewnego ranka, mąż znajduje ciało żony pod tarasem.  Śmierć jednego z małżonków to jeden z typowych motywów kryminalnych. Książka jakich wiele na rynku.  Jednakże fabuła została rozbudowana przez dodatkowe wątki, które urozmaiciły całość. Aczkolwiek momentami niektóre wydarzenia są mocno nieprawdopodobne. 

W tym roku, jest to pierwsza książka, która w maksymalnym stopniu mnie wciągnęła. Po przeczytaniu trzech rozdziałów, poczułam się na tyle zaintrygowana, że nie oderwałam się od lektury na kilka godzin. Wydarzenia, przedstawione są z perspektywy kilku bohaterów, dzięki czemu akcja jest bardziej dynamiczna i porywająca. Autorka stopniowo odkrywa przez czytelnikiem kolejne elementy układanki, wychodzą na jaw liczne tajemnice i sekrety. Pojawia się wiele wątków, które utrudniają rozwiązanie zagadki. Finału nie przewidziałam, zdecydowanie zaskakujący.

Momentami treść kojarzyła mi się z twórczością Wojciecha Chmielarza. Między innymi przez główny wątek - śmierć żony  czy również wykreowanie postaci z naciskiem na ich wady i niemoralne postępowanie.

Nie jest to pełnokrwisty thriller, ale ma w sobie coś magnetycznego, co sprawiało, że trudno było się oderwać od lektury.

Polecam książkę Agnieszki Pietrzyk Nikt się nie dowie. Ja z kolei bardzo chętnie sięgnę po inne książki autorki.  

4 komentarze:

  1. Dziękuję, że przypomniałaś mi o tej książce. Mam ją już od dłuższego czasu i muszę wreszcie przeczytać.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś się skuszę, gdy będę miała ochotę na polski thriller 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam książek rodaczki, ale ta mnie bardzo zaciekawiła. ;)

    OdpowiedzUsuń