niedziela, 20 września 2020

Precedens - Remigiusz Mróz

 Po każdy kolejny tom cyklu z Joanną Chyłką na czele, sięgam z ogromną przyjemnością. Jak zwykle ciekawa i zaintrygowana, w pierwszej wolnej chwili przeczytałam Precedens.  Śmiało stwierdzam, że jest to jedna z lepszych części z duetem ulubionych prawników.

W środku nocy Joanna dostaje telefon od jednej z najbardziej popularnych aktorek. Kobieta twierdzi, że zamierza popełnić zabójstwo doskonałe, a swój czyn będzie transmitować na żywo na facebooku. Ponadto, gwiazda telewizyjna chce, aby Chyłka podjęła się obrony jej sprawy. 

Tym razem szczególnie mocno zainteresowała mnie sprawa zbrodni doskonałej. Przez tyle tomów wiele się wydarzyło, jednakże autor i tak wymyślił coś nowego, o czym nie miałam okazji czytać na łamach literatury .Często, podczas lektury poprzednich tomów sprawa prowadzona przez prawników, odbiegała w tło. W przypadku tej książki, wysuwa się ona na pierwszy plan, a wszelkie dodatki obyczajowe są zgrabnie wplecione w całość.  Z ogromną ciekawością obserwowałam działania aktorki i muszę szczerze przyznać, że jest równie ciekawą osobowością, jak znany z poprzednich tomów Piotr Langer. A może nawet niektórych sytuacjach, bardziej go przebija.  

Standardowo, humor Chyłce dopisuje. Nawet mama pytała mnie , z czego tak się śmieje. O relacji Chyłka i Zordon plotkuje cała kancelaria. A na jakim oni są etapie dowiecie się, czytając Precedens.  Aby nie było nudno, wiele dzieje w życiu Kormaka oraz Anki, jak i całej firmy Żelazny & Mcvay. 

Precedens jest jedna z tych książek, którą bardzo trudno odłożyć na półke, jeśli nie przeczytało się całej. Akcja porywa czytelnika, a całość wywarła na mnie piorunujące wrażenie. Polecam, na pewno się nie zawiedziecie. 

8 komentarzy:

  1. Lubię Mroza, a o dziwo czytałam tylko "Kasacje", ale ma ochotę na więcej :D "Precedens" ma dosyć ciekawą fabułę tak że jestem bardzo zachęcona.

    Pozdrawiam,

    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tego autora jeszcze przede mną. ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie osobiście jakoś nie ciągnie do twórczości tego autora, więc raczej nie sięgnę po żadną z jego książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś ciężko mi się czyta Mroza, chociaż Chyłka to seria jako tako mi przypadła do gustu. Te jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja nadal nie czytałam nawet części pierwszej :P aż boję się ile mnie czeka tomów do nadrobienia :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Może pora zabrać się za czytanie tej serii, brzmi całkiem zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Mroza i szczerze nie wiem, czy mam ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam mieszane uczucia - niektóre tomy tego cyklu podobały mi się bardziej, inne nieco mniej, ale mimo wszystko wciąż mam chęć poznawać dalsze przygody Chyłki. ;)

    OdpowiedzUsuń